2020年12月17日木曜日

⓬ 2020年5月 徒然なるままに - 屋内 / Leisurely I face my daily life - Inside, May 2020

 目次 / Contents
1) 私の庭 / My Garden 
2) Rの庭 / R's Garden 
3) コラボレーション / Collaborations


1) 私の庭 / My Garden 
5月1日
庭の花がたくさん咲くようになったので、
屋内へも取り入れるようになりました。

1st of May
As many flowers in the garden have begun to bloom, 
I have started to incorporate them inside.

小さな花達ばかりなので、小さな花瓶を使います。

花、および花瓶の選択、アレンジ、花と花瓶のセット、セットと
セットの組み合わせを考えることが面白く感じます。

それらを全体的に、または部分的に撮影することも、私にとっては
創作の良い刺激になります。

初夏から秋にかけて、一連のこの遊びを楽しみました。
5月2日
テーブル上に '私の庭' を作ります。

2nd of May 
Make 'My Garden' on the table.

It's interesting to think about the selection and arrangement of flowers and vases, the sets of flowers and vases, and the combinations of sets and sets.

Photographing them in whole or in part is also a good stimulus for me to create.

I enjoyed this series of play from early summer to autumn.

5月2日
バックの額縁の作品:
リトグラフと磁器は
"Coonie's Exhibition, Looking for Light, 2019'
に出品しました。


2nd of May 
Background picture frame work :
Lithograph and porcelain were exhibited in
 "Coonie's Exhibition, Looking for Light, 2019".

5月2日 / 2nd of May 





小さなお皿 () は私の磁器作品
The mini plate (
left) is my porcelain work

花瓶にもそれぞれ思い出があります。
Each vase also has memories.




5月9日 / 9th of May


5月9日 
キャンディをイメージさせます。

 9th of May
 Candy Image



5月13日 / 13th of May

'ドレミのうた'
なぜかはわかりませんが、'ドレミのうた' を思い起こします。

 'Do-Re-Mi' 
I don't know why, but it reminds me of the 'Do-Re-Mi' song.




5月15日/ 15th of May

偶然こぼれた滴が美しいと思う...
I think the drops that happen to spill are beautiful ...



5月20日/ 20th of May

アンティークな感じがします。
It feels antique.



5月20日/ 20th of May



5月22日
大きなヤツデの葉はとても個性的です。

22nd of May
The leaf of Japanese Aralia is very unique.




5月22日
逆輸入的に、'植物と花瓶’を庭へ持ってゆき、
撮影しました。

22nd of May

As a 'reimport', I took the 'Plants and Vase' to the garden
and photographed them.


'やあ!兄弟よ!'
'Hi! Brothers! '





2) Rの庭 / R's Garden 
フルーツサラダは、夫Rの作品。

彼も作ることを楽しんでいるように思います。
5月1日 / 1st of May 

The Fruit Salad is the work of my husband R.

I think he also enjoys making.
5月5日 / 5th of May



5月22日 
いつも、ありがとう!

 22nd of May
Thank you as always!




3) コラボレーション / Collaborations
'私の庭'と他のものとのコラボレーションを楽しみました。

Enjoying the collaborations of 'My Garden' with others.

'私の庭'とティーセット
ティーコージーは、友人Mの英国土産。
(5月2日)


'My Garden' and Tea Set
Tea Cozy is a British souvenir from my friend M.
(2nd of May)



'私の庭'と'Rの庭'と'私達の庭'
(5月2日)

'My Garden', 'R's Garden' and 'Our Garden'
(2nd of May)




'私の庭'とランチ
(5月5日)

'My Garden' and Lunch
(5th of May)



'私の庭'と'Rの庭'
(5月22日)

'My Garden' and 'R's Garden'
(22nd of May)


'私の庭'と'Rの庭'
(5月23日)

'My Garden' and 'R's Garden'
(23rd of May)



おまけ / Extra

5月19日
パンを作りました。

19th of May
I made bread.


プレーンと干しアンズのラム酒漬け入り
Plain bread and dried Apricots pickled in Rum




0 件のコメント:

コメントを投稿