2020年12月17日木曜日

⓱ 2020年8月 徒然なるままに - 2) 日本の夏 / Leisurely I face my daily life - 2) Japanese Summer , August 2020

目次 / Contents
1) 地植え / Ground Planting
2) 家族 / Family 
3) 鉢植え / Potted Plants
4) ピンクの花達 / Pink Flowers 
5) 好きな食べ物 / Favourite food
6) 鎌倉 / Kamakura



1) 地植え / Ground Planting
猛暑でぐったり....きっと日本中でぐったり...。

写真をとるだけで精一杯....

キャプションは極力なく...

このセクションは、そんな感じです(苦笑)。

8月8日 / 8th of August 
Ground Planting
I was tired of the heat ... I'm sure people were tired all over Japan ...

Just take photographs and I did my best ...

Captions as little as possible ...

This section is like that (Wry Smile).
8月8日
 'ヤブラン'に花が咲いています。

8th of August 
Flowers are blooming in 'Liriope Muscari'.



8月8日
ランタナ、数は少ないけれど、花が咲いて嬉しい。

8th of August
Lantana, though the number is small, 
I am happy that the flowers are in bloom.




8月22日 / 22nd of August

6,7月は梅雨のために、殆どの植物がほぼ枯れかかりました。

8月は、人間には暑すぎるけれど、植物はかなり回復したように感じました。

8月15日 / 15th of August

Due to the rainy season : suyu in June and July, most of the plants almost died.

August was too hot for humans, but the plants seemed to have recovered considerably.

8月15日 / 15th of August



8月22日
実生のユリは2つあります。

22nd of August
There are two seedling lilies.

8月22日 / 22nd of August



8月22日
生姜の花、今年は秋にも咲いて驚きました。

22nd of August
I was surprised that the ginger flower bloomed
in autumn as well this year.

8月23日 / 23rd of August





2) 家族 / Family 
8月8日
コジュケイの雛を見ました!
この日は家族でやってきたのです。

8th of August
I saw the Chinese Bamboo Partridge chicks!
They came with their family on this day.







3) 鉢植え / Potted Plants
8月8日 / 8th of August 



8月8日 / 8th of August 


8月8日
今年は、コリウスが庭の主役でした。 

 8th of August 
This year, Coleus was the main protagonist of the garden.



8月8日 / 8th of August 



8月8日 / 8th of August 



8月8日 / 8th of August 



8月8日 / 8th of August 

Rの好きな花R's Favourite Flower

8月22日 / 22nd of August

8月22日 / 22nd of August

8月23日 / 23rd of August



8月21日
神戸の友人Mさん
から、
'シベリア朝顔'の種を2年前にいただきました。
今年、ようやく種を播くことができ、
どうなることかと見守っていました。
こうして、とてもよく成長してくれました。

21st of August 
Siberian Morning Glory's seeds were given 
by my friend M in Kobe two years ago.
 I could finally plant them this year and 
watch over what would happen.
They grew up very well like this.


8月23日 
'シベリア朝顔'は柄が色々あり、無地もあります。

 23rd of August
'Siberian Morning Glory' has various patterns and
also has a plain colour.


鉢のサポートだけでは足りなくなって、
さくらんぼの木 (桜桃 /オウトウ) のそばに鉢を置きました。
幹をサポート代わりに成長しました。


The support of the pot wasn't enough for this plant,
so I put the pot near the cherry fruit tree.
They grew up instead of supporting the trunk.


8月26日 / 26th of August








8月22日 / 22nd of August



8月22日 / 22nd of August 
他の植物が複数の茎をもち、複数の花を咲かせるのに、
この子は1つの茎で1つの花を懸命に咲かせます。
小さなひまわりのようだと思っていました。
実は、のちになって2,3つの茎と2,3つの花を
持つようになりました。

とても成長がゆっくりなのですが、
いつも健康的なので安心はしていました。


8月22日 / 22nd of August 
This plant has just one stem and just one flower,
while other plants have some stems and bloom some flowers.
I thought it was like a small sunflower.
In fact, it later came to have a couple of stems
and a couple of  flowers.

It's growing very slowly, but I was relieved
because it was always healthy.



8月26日 / 26th of August




8月26日
裏庭の実生のシャクナゲ (石楠花)は、
すこぶる図体は大きいのです。

にもかかわらず、花はこれだけ...。

26th of August 
The seedling Rhododendron Ponticumin in the back garden
has a very large body.
Nevertheless, this is the only flower ...






4) ピンクの花達 / Pink Flowers 
8月18日
ガラスのボウルを使用してフラワーアレンジを試みました。
白い花は、桔梗 (キキョウ)。
ここでは使用していませんが、紫の桔梗も咲いていました。

18th of August 
I tried a flower arrangement using a glass bowl.
The white flower is Platycodon.
I didn't use it here, but purple Platycodon were also in bloom.





8月18日
ミニ・ガーデン

18th of August 
Mini Garden




8月26日
シャクナゲを初めて飾りました。

26th of August
I displayed the Rhododendron Ponticumin for the first time.

.






5) 好きな食べ物 / Favourite food
8月14日
仙台の友人Hさんから、大好物をいただきました。
ありがとうございました。

14th of August 

I received my favourite food from my friend H san in Sendai.
Thank you very much.



8月25日
ゴールデングリーンの野菜到着

25th of August
Arrival of Golden Green Vegetables


大葉を撮影し忘れました。
学校の記念写真のおやすみした子の写真を
思い出しました()。

I forgot to photograph the perilla : Oba.
I remembered the photograph of the child who was absent
on the day of the commemorative photo in the school (Laugh).




8月25日
Rのフルーツサラダ

25th of August
R's Fruit Salad





6) 鎌倉 / Kamakura
8月15日
鎌倉図書館へ本を返しに行きました。
道路の花壇が綺麗だったので撮影しました。
コロナウィルス (COVID-19)の心配があるので
一人で出かけました。


15th of August
I went to the Kamakura Library to return books.
The flowerbed by the road was beautiful, so I took photographs.
I was worried about coronavirus (COVID-19), so I went out alone.





8月16日
花火大会は中止ではないかと思っていましたが、
花火が上がっていました。

ダメダメな写真ですが、記録として、ここに載せます。
家から花火が楽しめて、私達としては喜ばしいことでした。

16th of August
I thought the fireworks display would be canceled, 
but the fireworks were on.
My photographs are very bad, though I put them here as a record.
It was a pleasure for us to enjoy the fireworks from home.



0 件のコメント:

コメントを投稿