2020年12月14日月曜日

2020年3月22日 ビストロ ラ ペクニコヴァ- 北鎌倉 / Bistro La PEKNIKOVA - Kitakamakura, 22nd of March, 2020

ビストロ ラ ペクニコヴァ
Rには食の問題が多々あり、私達が外食する場合のレストラン選びがとても難しいです

ここ何年かは探すのに疲れて、彼の問題をよく知り、対処してくださる北鎌倉の "ラ・ペクニコヴァ ばかり利用するようになりました。

"ラ・ペクニコヴァ" は彼が満足するだけでなく、私も好きなレストランです。

2月末にRが英国から戻ってきて、初めて行きました。


Bistro La PEKNIKOVA
R has many food problems and it is very difficult to choose a restaurant when we eat out.

For the past few years, I've been tired of searching, so we have been using only "La PEKNIKOVA" in Kita-Kamakura which knows and deals with his problems.

"La PEKNIKOVA" is not only his favourite, but also my favourite restaurant.

R returned from Britain at the end of February and went there for the first time.

アミューズ
Rはホタルイカが食べられないので、
彼のアミューズ(下の画像)には帆立貝が使用されています。

Amuse
Scallop is used in his amuse, below
 because R cannot eat firefly squid.





いつもこのスパークリングワインをボトルで注文します。
私は、1、2杯これ飲んだあとは、
白、赤ワインをグラスで注文します。

Rは最後まで、スパークリングを飲みます。
以前は全てボトル注文していましたが、
それだけのアルコールは、私達はもう飲めなくなりました。

We always order this sparkling wine in a bottle.
After drinking a glass or two,
I have white and red wine by the glasses.

R drinks sparkling until the end.
We used to order all bottles,
but we can no longer drink that much alcohol.























コース料理の他にいつも私はグラタンを注文します。
これには玉ねぎが入っているので、Rは食べられません。
R中心の食生活の中で、これは私の小さな贅沢です。

Besides course meals, I always order gratin.
R can't eat this because it contains onions.
In the eating habits of R centre, this is my little luxury.

デザート2品の写真が両方ともボケてしまいました。すみません。

いつも、2品ともRが食べます。


Both photos of the two desserts are out of focus, sorry.

R always eats both dishes.





自分の料理の味に飽きてしまったし、Rにばかり合わせるので、本当にここでの食事は嬉しいです。

ごちそうさまでした。

4月の誕生日の予約をしましたが、結局、コロナウィルス (COVID-19)のためにステイホームの生活になり、キャンセルし、行くことができませんでした。

次回、ここを訪ねたのは、8ヶ月後のことでした。


I get bored of the taste by my cooking, and  I only match food with R, so I'm really happy to eat here.

Thank you for the meal.

We made a reservation for my birthday in April, but we ended up living in a stay-home-way because of the coronavirus (COVID-19 ), so we canceled it and couldn't go.

The next time we visited here was eight months later.




0 件のコメント:

コメントを投稿