2020年12月18日金曜日

⓲ 2020年9月 徒然なるままに - 1) 庭 / Leisurely I face my daily life -1) 庭 September 2020

目次 / Contnets
1) 地植え / Ground Planting
2) 鉢植え / Potted Plants
3) 来訪者 / Visitors 



1) 地植え / Ground Planting
9月3日 


 3rd of September
Chestnuts 

栗を巡っても、Rはリスト戦います!

R fights squirrels even about the chestnuts!



9月3日 
花の時期は終わりました。

 3rd of September
The flower season is over.




9月3日 
初夏は葉をたくさんつけて健康そうでしたが、
やはりこの地に合わないのかこうなってしまいました。
残り少ない一本を大切にするどなたかの気持ちが
わかる気がします。

3rd of September
In early summer, this had a lot of leaves and
it looked healthy, but I wondered if it didn't suit this place,
it has become like this.
I feel that I can understand the feelings of someone
who cherishes the one that is running low.



9月21日
大きなきのこ 
去年もここにできてました。 


21st of September
Big Mushroom
It was here last year as well.



9月24日
3,4年前にミヤコワスレを植えて、当初は素敵に咲いていましたが、
その後、病気になって花をつけませんでした。
今年は薬剤を用いたので少し回復しました。
当初の元気までは、まだ程遠いですが
花を見たことで気持ちが明るくなりました。

24th of September
I planted Miyakowasure :
 one of
Aster family three or four years ago and
 they bloomed beautifully at first,
but after that they got sick and didn't bloom.

I used a medicine this year, so they recovered a little.
It's still a long way from the beginning,
but seeing the flowers made me feel better.





2) 鉢植え / Potted Plants
9月3日
シベリア朝顔

3rd of September
Siberian Morning Glory








9月3日 / 3rd of September



9月3日 / 3rd of September

9月3日 / 3rd of September




9月3日 / 3rd of September



9月3日 / 3rd of September


9月3日 
ピンクの花と青い花がおしゃべりしてます。
しかも、青い花がピンクの花を誘惑しているようですよ。


 3rd of September
Pink flowers and a blue flower are chatting.
Moreover, it seems that the blue flower is tempting the pink flowers.



9月10日 
植えつけて3ヶ月近く立って、
ようやく複数の花を持ちました。
他の花は摘むことができましたが
この子だけは摘めませんでした。


 10th of September
After planting and standing for almost 3 months,
this finally has some flowers.
I was able to pick other flowers, but not this one.

9月24日 / 24th of September




9月29日 / 29th of September






3) 来訪者 / Visitors 
9月1日 
カマキリ再び
夏に見た同じカマキリだと信じています。

 1st of September
Mantis Again
I believe it's the same Mantis I saw in the summer.

私のこと覚えてますか?
Do you remember me?




9月4日 
コジュケイ

 4th of September
Chinese Bamboo Partridge






9月5日 
セミが亡くなっていました。
夏の終わりがもうすぐであることをこんな形で知るなんて...
偶然にも、その近くに幼虫から羽化した時の抜け殻があったので、
少し移動させてこれを撮影しました。

 5th of September
The cicada was dead.
To know that the end of summer is just around the corner ...
Coincidentally, there was a shell that emerged 
from the larva near it, 
so I moved it a little and photographed this.



9月19日 /  19th of September
最初はハチドリかと思い、興奮しましたが、
'ホウジャク' というスズメガ (雀蛾) 科の蛾でした。


9月19日 /  19th of September
At first, I was excited to think that it was a hummingbird,
but it was a moth of the 
Sphingidae family called 'Macroglossinae'.



 
9月20日 
キツツキ

 20th of September
Woodpecker


焦点のない写真ですみません。
Sorry for the out-of-focus photographs.


左と右に一羽ずついます。
There is one on the left and one on the right.


"コゲラ小啄木鳥) " かと思いましたが、
コゲラにしては少し大きい...

I thought it was "Japanese Pygmy Woodpecker" : Kogera,
but it's a little big for Kogera ...


頭が赤い!
アカゲラかと思いもしましたがアカゲラにしては小さいし...

The head is red!
I thought it was a great spotted woodpecker,
 but it's small for a great spotted woodpecker ...




9月19日 
クロアゲハ
鎌倉ではよく見かける蝶ですが、なかなか撮影できませんでした。
初めて撮影に成功しました。


 19th of September
I often see this butterfly in Kamakura, 
but I couldn't photograph them easily.
I succeeded in photographs for the first time.



お腹が空いているのがわかります()。
クマのプーさんを思い起こします。

I can see that he or she is hungry (Laugh).
This reminds me of Winnie the Pooh.



0 件のコメント:

コメントを投稿