2011年5月31日火曜日

ブレドール 葉山-5月2日/ Blé Doré Hayama-2nd May


1) ブレドール 葉山/ Blé Doré Hayama

本日は、パン屋さんの 
"ブレドール 葉山/ Blé Doré Hayama"
Nさんご夫妻に連れて行っていただきました。

そこでは午前9時から11時まで、1050円サラダまたはスープと珈琲または紅茶と焼きたてのパンが食べ放題なのです。

珈琲はおかわり自由。

紅茶は?

私は食べ放題というのにあまり興味がないのですが
Rはとても行きたがったので、行くことにしました。

3月にお店からパンやその他の食べ物がなくなり、手にはいりずらくなった時期、H & TJさんがここのンを差し入れしてくださいました。

そのパンがとても美味しかったのです。

なので、私としてもそのお店に行ってみたかったのもあります。

そしてそのお店は我が家からは車なしでは行きずらい位置にありますから、
Nさんご夫妻に連れて行っていただけたのはラッキーなことでした。

お店に着くと既にたくさんの人々がまっていました。

Nさんの経験の中でも最長時間の2時間待ち!

ひゃ〜〜っ!

でも待ち時間のおかげで葉山をドライヴすることができ、私とRにとっては嬉しいことでした。


Blé Doré Hayama

Today, N couple took us to a bakery : "Blé Doré Hayama". 

The bakery has a special menu which you may eat fresh baked bread as much as you like with a salad or a soup and drink coffee or tea for a fixed ¥1050. 

And also you can have coffee as much as you like too,
I do not remember about tea. 

I do not fancy so much that it is similar to the buffet-style, 
although R really fancy it,I decided I was going there.

And also when we did not have bread or other food for a while in March, H & TJ couple gave us Blé Doré's bread, it was delicious for me, so I would go there.

Moreover, it is quite difficult that we go to the bakery without car, 
so it was lucky that they took us in their car.

When we arrived there, there already had been so many people. 

We must wait for our table about two hours! 
We heard that it was longest from N's experiences. 
Whew! 

However, we could drive around Hayama while we waited for out table. 
It was enjoyable for I and R.



2) 葉山 / Hayama

葉山に来たのは約1年ぶりです。
昨年は葉山芸術フェスティバルにのでした。
(ご興味があれば下記参照

そういえば、今年はその存在を忘れてしまいましたね。
憶えていても私の状態では行けなかったでしょう。



Hayama
We came to Hayama about one year ago. 
At that time, there had Hayama Art & Music Festival. 
(If you like, see above

Well, we forgot the festival this year, even though if we remember, 
I could not travel.

葉山でも満開のつつじ
Azalea in Full Blossom, Hayama

葉山
黄砂注意報が出ていたそうでしたが、
まったく知らない私とRでした。
海辺に着くと、それが景色を覆っているのがわかりました。
通常はもっとはっきりと景色が見えるそうです。

 Hayama

Today, there was a warning for dust from the Yellow River region in China, although I and R did not know about it. 

When we arrived a beach, we could see a view which 
was covered with the yellow sand. 
Usually there is clearer than today.






3) 席について / We got our table.

Nさんご夫妻とは席が離れてしまい、残念でしたが、
どうにか2時間待ちよりははやく席につくことができました。

Rがいろいろ食べられない材料があるので、お店に特別なサラダを
用意していただきました。

最初に出されたバスケットにタマネギ入りのカレーがあったので、
それを私が彼の代わりに食べました。

スープとそのパンだけで既に私はお腹がいっぱい状態。

パンは美味しいけれど、私はやっぱり食べ放題は好きになれないな〜。

彼の嫌いな物達が含まれているパンも結構出て来たので、
私達は断ったけれど、Rはとっても満足して、とっても喜んでいたので、良かったですよ。

また行きたいと言っています。

私は別の日に、またBlé Doréのパン、食べたいですね〜。

とにかく、Nさんご夫婦に感謝!感謝!です。


We got our table.

We had a different table from 
N couple. 

That's too bad. 

However, we could sit down in less than two hours. 

R can not eat a few ingredients, so they made a special salad for him. 

We had a first basket of fresh baked bread including curry bread with onion, so I ate his as well. 

I felt quite a full of a bowl of soup and first stage. 

Their bread are quite good, although I did not like that it is similar to the buffet-style. 

They serviced many fresh baked bread which included a few the ingredients, so we refused a few times. 

However, I think it is quite good that R was very satisfied and very pleased and he said he would go there again. 

I would have their bread on different day.

Anyway, we are grateful for N's kindness.

0 件のコメント:

コメントを投稿