2011年5月31日火曜日

5月14日 / 14th May


1)
IGご夫妻 /
IG Couple
ご近所のIGご夫妻を私達が鎌倉に住み始めた時からご招待したいと思っていました。本日、ようやく実現です。
奥様の
Ki
さんは華道家で、旦那様は技師です。
IG
家は、年に2回、花のセールをします。私達の鉢花の殆どはこのセールで購入しました。
写真の素敵なブーケはもちろん、
Ki
さんの手作りです。彼女はサラダも作ってきてくれました。ありがとうございました。

IG Couple
We wanted to invite IG couple in our house since we moved into Kamakura. Today, finally we did.
They had lived in San Franciso for five years.
Ms
IG
is Ki, she
is a flower arrangement artist and Mr.
IG
is an engineer.
IG
family has flower sales twice
a year. Our flowers in pots all came from their sales. This lovely bouquet in photograph, off course
Ki
made. And also she made an enjoyable
salad. Thank you very much.















2)
R
のパンケーキパーティ/
R
' Pancake Party
今日はRのパンケーキパーティでした。
R
が渡英前に、お互いにこ
の日取りを作り出すのが難しく、ようやくこの日を決めました。それで、ご夫妻にあまり時間がなく、日頃のんびりしている私達はあたふたとしてしまい、写真を撮るのを忘れました。ご夫妻がお帰りになった後にようやくこれらの写真を撮ったのでした。
パーティはとても楽しかったです。
R
のパンケーキもとても好評で、ご夫妻の要望で、娘さんにパンケーキのお土産も作りました。

R
' Pancake Party
Today, it was
R
' pancake party. It was quite difficult to arrange a good day for all of us before
R
leaves. At last we could make it, although t
hey did not have a lot of time today. I and
R
are not used to doing something quickly, so we were busy and then we forgot to take photographs. After they left here, I took these photographs.
I think everybody enjoyed the party.
R
' pancake well-received and they would take a pancake for their daughter so he made it.

3) 月の瞳 /
Moon's Pupil
不思議な写真を作る/ Making Strange Photographs
丸窓に月を見つけ、丸い電気と丸い月の組みあわせがおもしろいな〜と思い撮影しました。
I found the moon trough a round window and I felt the combination of the round light and the round moon was interesting. Then I took photographs of them. and



























丸窓の月が目のようだな〜と思い撮影、ちょっとこわい?
I thought the moon in the window looked like an eye and it was a little bit scary?












月の瞳を作りました。こわ〜〜イ!
怖いと思いますか?
I made "Moon's Pupil". I am frightened by this. How about you?

0 件のコメント:

コメントを投稿