2011年5月30日月曜日

電動自転車 / Electric Bicycle


















1) 過保護の自転車 / Pampered Bicycle

昨年11月にリトグラフの教室 (山梨工房) へ行くために
電動自転車を思いきって購入しました。

その後私の体調が悪化し、手術が決まり、乗ることができなくなり、ずっと私のスタジオ (工房) にあります。

手術後の今も、私にはまだ乗る事はできません。

いつ乗れるのでしょうね?

Rがその気になり、彼によって鎌倉デビューをしました。


Pampered Bicycle
I resolutely bought an electric bicycle for Yamanashi studio : lithograph studio, last November. 

However, my condition became worse and I decided to have my operation. 

So I haven't used it and I keep it in my studio. 

Even though I had my operation, I still cannot ride it. 

When can I ride it?

R would use it, so he rode it into Kamakura for its debut.



2) ハイランド / Highland

ここから下の写真はRが自転車で出かけたときに撮影したものです。

私が少しトリミングしています。

R took all below photographs when he used electric bicycle to ride around Highland. 

I trim them a little bit.

A.初めて行く/ First Visiting

















H & TJ さんが私達をハイランドのスーパーへ連れて行ってくれました。

ハイランドは鎌倉と逗子の間にあり、私達がそこへ行ったのも、スーパーへ行ったのも初めてでした。

桜がどの道にもあり、咲き誇っている素晴らしい時期でした。

桜並木や川沿いの桜、公園などにまとまってある光景を見たことはありましたが、行き交う道々すべてに桜があるところは初めて見ました。

その範囲の広さにも驚き、街全体がファンタジー世界に存在しているようでした。

天気は雨模様で、車の中にいてでさえも、私はとっても興奮してしまいました。




First Visiting
H & TJ gave us a lift to a supermarket in Highland which is between Kamakura and Zushi. 

It was the first time we visited the area and the supermarket. 

It was a wonderful season there, because every road has cherry trees in blossom.
見晴らし台から
From The High Viewpoint

















I have seen some cherry trees along a road or a river or cherry trees assembled in a park, however, this was the first time I saw cherry trees in blossom in every direction.

I was surprised by the sheer scale, the whole town seemed to be in a fantasy world.

I was so excited by the town with cherry blossom, even though it was a rainy day and I was in their car.


B. 自転車で-4月23日 / By Bicycle-23rd April
RH & TJ さんに連れて行ってもらった後日、
電動自転車に乗ってハイランドの桜を見に行きました。

彼は我が家の前の道で一度だけちょっと練習だけでしたが、結構距離があり、起伏があるハイランドを自転車で回って来ました。















そこは以前、H  & TJ さんが車で案内してくださったところでした。

彼が桜の撮影をたくさんして、PCの画面で二人で喜んで見ました。














By Bicycle - 23rd April
R practiced once a little bit in the road in front of our house. 

He went to Highland on the electric bicycle to see cherry blossom again. 

He was able to cycle quite a long way and to reach the high viewpoint which H & TJ had taken us to by car.

He took many photographs of the cherry blossom and we enjoyed looking at them in my computer.
















3)ハイランドからの帰り道 / From Highland to home
春のひざし / The R春のひざし / The Rays of Spring Sun


















川遊び / Play at River川遊び / Play in by River














家のような倉庫 / St家のような倉庫 / Store like a House


















鎌倉ら鎌倉らしい風景 / The View is Kamakura, isn't it?



















月と桜 / Moon and Ch月と桜 / Moon and Cherry


0 件のコメント:

コメントを投稿