2011年5月31日火曜日

❸5月1日-とく彦/ 1st May- Tokuhiko






とく彦 (うどん屋)
TOKUHIKO ; Japanese Noodle Restaurant

1) 入る前/ Before the reataurant
入り口 / Entrance
今日は予約客のみであることのことわり書きが置いてありました。
予約して良かった!

The shop board told us they were fully booked today.
It was good that we had booked.


一つの花に二色あるつつじを初めて見ました。
This was the first time I have seen a two colours azalea flower.





奥の入り口/Front Sliding Doors



2) 店内 / In Side
A. 昼食 / Lunch
一品料理は素朴ですが、ひと手間余分にかけてあると感じます。うどんは存在感があります。私達は楽しんでいただきました。
座敷のみなので、Rがまだ畳に直接すわれない私のために椅子を持参しました。そのためにご主人に食べ物や飲み物をいくつかサービスしていただきました。
リハビリの距離的には最適なのですけれど、私の今のコンディションではなかなか利用しずらいかな〜?

Lunch
My impression was that the dishes are simple, though
I feel that a lot of effort goes into the dishes. We often say Udon goes down easily, although this restaurant udon are firm. We enjoyed our lunch. There is only tatami room, it is impossible for me to sit down there, so R brought stools. So the chef apologized to us and gave us some extra food and drink.
Although the distance is good for my rehabilitation, it is awkward for us to visit there.


B. 水木しげるファン/ Shigeru Mizuki Fan
私達の席から庭を見る
From our table we can see their garden
この席はご主人が忙しく働くキッチンも見えます。


彼は水木しげるの世界が好きなようで、彼の絵のコレクションがいくつかあり、見せていただきました。関西旅行で水木しげる展を見逃した私には嬉しい!
神棚に水木しげる大先生の絵が飾ってあるのも、いいじゃないですかあ〜!

Shigeru Mizuki Fan
From our table we can also see the chef working hard.
He must like Shigeru Mizuki's world, because he has a collection of Shigeru Mizuki pictures. I missed his exhibition in my last Kansai trip so I was pleased to see his collection.
It is nice that he displays pictures in his small shrine.

Shigeru Mizuki :

【追記 / postscript, Apr.2015
このお店は閉店しました。
This restaurant has been closed.

0 件のコメント:

コメントを投稿