2017年7月12日水曜日

❷2017年6月3日 二階堂 - N 家訪問/ Visit N Family in Nikaido, 3rd of June, 2017

"鍋島緞通の世界" (GADNA House で開催)の後で、鎌倉の二階堂に住まう友人、
S Sanを訪ねました。

After the "World of Nabeshima-Dantsu" in GADNA House, I visited S San who lives in Nikaido, Kamakura.


覚園寺に向かう道
懐かしい〜と思いつつ、歩きました。

On the Pass Toward Kakuon-ji Temple

I felt I missed here while I walked.

N家に到着。

随分、長い間合っていなかった次女のYちゃんにもあえて、おしゃべいりもできて嬉しかったです。

赤ちゃんぽかった
Yちゃんがとても女性らしいお顔になり、背ものびて、びっくりしました。

子供の成長を見ると、時が確実に経ってゆくのを感じます。

2017年個展のアップルブックを持って行きました。

N ファミリーは家族揃って、いつも個展にいらしていただいていましたが、今年はYちゃんMちゃんは来ることができませんでした。

なので、アップルブックを見せることができて嬉しかったです。

この日は、他の方には会えなかっので、皆さんに本を見ていただくために、一時、本をN家預けました。


Arriving, N family house.

I hadn't see her second daughter, Y Chanwe had a chatting and I was pleased.

I used to feel Y Chan had a baby atmosphere, although her face is more woman than girl and also she is much taller, I was surprised.

When we look at a child's growing up, we feel the time certainly passes.

I took my apple book record for my Exhibition, 2017.

Always, all N Family had visited my exhibitions, however, this year, 
M ChanY Chan  could not come.

So I was glad I could show the book.

That day, I could not see the others and I would show the book to them, so I left it there for a while.
ヨーグルト入りのチーズケーキ
もちろん、S さんのお手製です。

トッピングはアーモンドで、これがとてもよく効いていました。
S さんの作るお料理は、いつも優しい味で、私の好みです。
見た目も綺麗です。


Cheese Cake mixed with Yoghurt 
Of course, this i
hand-made by S San.
The topping is almond, it works well.
Her cooking always has mild taste, my favourite.
Their appearance is good as well.


ケーキも紅茶も美味しい〜!
お紅茶も丁寧に入れてくださいました。
珍しくストレートでいただきました。

Cale and Tea, Delicious!
She made the tea carefully.
Unusually I had straight tea.





ポトフ
ベルグドカフェで使用している同じソーセージを使ったポトフ。
お夕飯の時間には早かったのですが、Sさんが私のために
早めに作っていました。
N家の夕食時間に早いので、私だけ、美味しくいただきました。

Pot-au-feu
This used sausages the same as Bergfeld Cafe.
It was early for their dinner, although she made it early for me.
N family's dinner time is much later, so I ate before them and enjoyed.

いつも暖かく迎えていただき、ありがとうございます!
Anytime, they welcome me warmly, thank you very much!




0 件のコメント:

コメントを投稿