2017年7月13日木曜日

❶2017年6月10日横須賀へ - 海 / To Yokosuka - Sea, 10th of June, 2017


 海 / Sea
撮影は車の中からです。

Photographs from a car.
葉山マリーナを見る / Looking towards Hayama Marina 

良いお天気でした。

鎌倉の友人、TJ&Hカップルが私をドライヴに連れていってくれました。

海の近くに住んでいるのに、山であるために、なかなか、海へは行きません。

帰りは、120段以上の階段を含む登り道、よほど海へのモチベーションがあがらないと行く気になれない、ひ弱な体と根性なのです...。

....これは出不精の言い訳かもしれません....。


It was a wonderful day!

Kamakura's friends, TJ&H couple took me on their drive. 

Although I live close to the sea, it is difficult for me to go to the sea, because I live on a mountain.

Moreover, when I return to my house from the seaside, I must climb,  including over 120 steps on a staircase, so if I do go, I should have big motivation, my body and disposition are weak.

This might be an excuse as a stay-at-home.


逗子海岸 
たくさんの人がいます。

Zushi Beach
There are so many people.


海が新鮮、この日の海の色はとても綺麗なブルーグリーンでした。

七里が浜由比ヶ浜材木座海岸逗子海岸、葉山....と海辺を走ります....

TJが横の窓も屋根 (というのかな?) の窓もあけて、海風を通し、ロックの曲 (エアロスミス/ Aerosmithだったかな?)もかけて、ホリディ色でいっぱいでした。

For me, the sea was fresh!  The sea colour, blue green was extremely beautiful!

The car drove along Shichirigahama Beach, Yuigahama Beach, Zaimokuza Beach, Zushi Beach and Hayama.....

TJ  opened the side windows and roof window, coming sea breeze and put on Rock Music (it might be Aerosmith?) , so it was ....Holiday! 






海はいい! / Sea is Good!


横須賀へ向かいます!

We were going to Yokosuka!

0 件のコメント:

コメントを投稿