2019年5月28日火曜日

❸2018年11月23日 和食レストラン とみやま / Japanese Restaurant TOMIYAMA, 23rd of November, 2018


 "とみやま" のシェフ(板前さん)は、以前、"鎌倉山倶楽部" にいました。
とみやま公式サイト : 

私とRが結婚した日のディナーを"鎌倉山倶楽部" で、作っていただいた板前さんでもあります。

何日か前にRと夕飯を食べにきました。

Rにとってはその時が初めて "とみやま " に来た日です。

私は夏にランチを姉Yと食べに来ました(下記)。
❶2018年8月9日鎌倉散策 -ランチ / Walk in Kamakura - Lunch, 9...

食に問題があるRも楽しめたので、姉の為に、本日分をその時に予約しました。

祝日の晩のせいか、もともとここが人気があるせいか、数組の方が予約なしで訪れ、お店に入ることができませんでした。

夜は、コース料理やセットはなく、一品料理のみです。

In the evening, there are no course dishes or sets, 
only A la Carte.


The chef of "Tomiyama" was previously the chef in a restaurant, "Kamakurayama Club": .
Tomiyama's Official Website :   only in Japanese.

He was the chef who cooked our dinner in that restaurant on the day we married.

A few days ago I came with R for dinner, it was his first visit.

I had visited here for lunch with my sister, Y in the summer (below).

R has a food problem and he enjoyed here, so we had made a reservation for today for Y

Perhaps because it was the night of a National Holiday, or because it is generally popular, a couple of people visited without a reservation and could not sit down.



"お料理 とみやま"
住 所 248-0006 神奈川県鎌倉市小町2丁目10-18 二の鳥居ビル2階
電 話 0467-37-9050

"Restaurant Tomiyama"
Address : 18-10-2 Komachi, Kamakura, Kanagawa Prefecture 248-0006
Phone : 0467-37-9050





濃厚味のプリン 
Rはこれが大好きです。

Custard Pudding, rich in taste
R loves this.


美味しかったです。

また行きます!

ありがとうございました〜!



It was delicious. 

We will come here again!

Thank you very much~!



0 件のコメント:

コメントを投稿