2019年5月29日水曜日

❹2018年11月24日 北鎌倉 - ビストロ ラ ペクニコヴァ / Kita-Kamakura - Bistro La PEKNIKOVA, 24th of November, 2018

北鎌倉のギャラリー花眠では、カレンダー展が開催されました。
カレンダー展については下記
❶2018年11月24日 北鎌倉 - カレンダー展 / Kita-Kamakura - Calend...
私の好きな坪内 好子 (ツボウチ ヨシコ / 1966 -) さんの作品もカレンダー展に出品されていました。

Rが坪内さんの作品をゲットすべく、ギャラリー花眠を目指して、私と姉Yよりも早く家を出て、ギャラリーには、誰よりも早く到着し、彼女の作品を購入しました、感謝!

Y、と私は、ギャラリーに到着、R合流、喫茶民家、葉祥明美術館と回りました。
喫茶民家については下記
❷2018年11月24日 北鎌倉 - 喫茶民家 / Kita-Kamakura - Cafe Mi... 葉祥明美術館については下記
❸2018年11月24日 北鎌倉 - 葉祥明美術館 / Kita-Kamakura - Yoh Sh...

北鎌倉には、私達が好きなレストラン、ビストロ  ラ ペクニコヴァもあります。
ペクニコヴァ・公式サイト:

シェフは馬場シェフ、奥様は、なんと、坪内 好子さんなのです。

彼女はしばしばお店を手伝っています。


私達はディナーの予約をしていました。


北鎌倉駅から歩いて20分ほどですが、本日は、北鎌倉駅まで、坪内さんに車で迎えにきていただきました。


約一週間前に私とRは、ペクニコヴァで夕飯をとりました(下記)が、Yと一緒にここで食事をするのはとても久しぶりでした。

20181119日 ビストロ ラ ペクニコヴァ/ Bistro La PEKNIKOVA, 19...

ちなみに、鎌倉山の苔丸さんがペクニコヴァのアプローチとベランダの植栽を担当しました。

喫茶民家の庭も苔丸さんです。
ペクニコヴァでの撮影はいつもうまく行きません。
私が撮影よりも早く食べたいからなのでしょう。

Photographing in La PEKNIKOVA doesn't always go well.
Perhaps I want to eat earlier than taking photohgraph.
A Calendar Exhibition was held at the Gallery Kamin in Kita-Kamakura.
About the Exhibition, below.
❶2018年11月24日 北鎌倉 - カレンダー展 / Kita-Kamakura - Calend...

Works of Yoshiko Tsubouchi (1966-) are my favourite and were also included in the Exhibition.

R left our house earlier than me and my sister Y, hoping to buy Tsubouchi's work in the Gallery, he arrived at the Gallery earlier than anyone and did purchase one of her works, thanks !

Y and I arrived at the Gallery, joined R, then we went to 'Cafe Minka' and Yoh Shomei Art Museum.
About the Cafe Minka, below.
❷2018年11月24日 北鎌倉 - 喫茶民家 / Kita-Kamakura - Cafe Mi...
About the Museum, below.
❸2018年11月24日 北鎌倉 - 葉祥明美術館 / Kita-Kamakura - Yoh Sh...

In Kita-Kamakura, there is also our favourite restaurant, Bistro La PEKNIKOVA .
La PEKNIKOVA Official Website :  only in Japanese

The chef is Baba and his wife is Yoshiko Tsubouchi!

She often helps in the restaurant.

We made a reservation for dinner this day.

It is about 20 minutes on foot from Kita-Kamakura Station, but today we had Tsubouchi-san's lift from Kita-Kamakura Station.

About a week ago I and R had dinner here (below), though it was such a long time since we had had a meal here with Y.
2018年11月19日 ビストロ ラ ペクニコヴァ/ Bistro La PEKNIKOVA, 19...

By the way, a plant shop, 'Kokemaru' in Kamakura-yama was in charge of the design of the approach to the restaurant and the veranda.

The garden of 'Cafe Minka' is also by 'Kokemaru'
素敵なお料理達なのに、私の写真がダメダメで、すみません。
I'm sorry that my photos are useless even though they are wonderful dishes.





0 件のコメント:

コメントを投稿