2019年5月29日水曜日

❶2018年11月24日 北鎌倉 - 原画カレンダー展 / Kita-Kamakura - Original Pictures Calendar Exhibition, 24th of November, 2018




北鎌倉の『ギャラリー花眠』で、"原画カレンダー展" が、この日から開催されました。

売上はユニセフに寄付されます。

昨年に引き続き、今回も私は参加させていただいています。

作品制作中心、会社勤めをしていない、基本的にグループ展には参加しない、コンクールには応募しないという生活は、社会性にかけるのではと感じています。

なので、このカレンダー展への参加は、私の小さな社会への貢献と思い、お声をかけていただくことに感謝しています。

原画カレンダー展
『ギャラリー花眠』
201811月24(土)〜26(月)
247-0062
神奈川県鎌倉市山ノ内857-8
TELFAX 0467-53-8370

Original Picture Calendar Exhibition
at Gallery Kamin
24th ~26th of November, 2018
857-8 Yamanouchi, Kamakura,
 Kanagawa, Japan, 247-0062
Phone & Fax : 0081- 0467-53-8370

"
Gallery Kamin", Kita-Kamakura 
Kanagawa Prefecture held an Original Picture Calendar Exhibition which started from today.


Sales are donated to UNICEF.

Following last year, I was participating again this time.

I feel my life lacks social nature because my life centres on work creation, not working for a company, basically not participating in group exhibitions, and not taking part in competitions.

So I think that participating in this Original Pictures Calendar Exhibition is my small contribution to society, and I am grateful to be asked to take part in the Exhibition.
入り口で
ギャラリーへ入ってすぐ、あれっ、今年は、何か印象が違うと感じました。
レベルが上がった?
作品がプロの領域に思えました。
自分が参加している展覧会にこう感じるのはちょっとおこがましい気がしますが、
正直、そう感じたのです。
オーナーご夫妻にそのように伝えましたら、
幾人かの方がそのように話していたそうです。

Around Entrance
As soon as I entered the gallery, I felt that this year there was something different.
Was the standard higher?
The works seemed to be at professional level.
It feels a little presumptuous of me to feel like this in the exhibition I was participating in,
but honestly I felt like this.
When I told the owner couple my impression
they said a few other people commented like me.
私は、坪内 好子 (ツボウチ ヨシコ / 1966 -) さんの作品が大好きで、Rも私に影響されたのか、好きになってくれました。

この原画カレンダー展には、坪内さんの作品も含まれていますが、大人気で、すぐに売れてしまいます。

なので、この日、Rはギャラリーに一番に駆けつけ、坪内さんの作品を購入しました。

私と姉Yは、彼よりも2時間ほど遅れて、到着。

Rが購入した坪内さんの作品は、下の写真の左です。

私が購入したのは、遠藤 林子 (エンドウ リンコ)さんという方の作品で、偶然にも坪内さんの右隣に展示されていました。

さらに私の作品が坪内さんの下にありました。

左 坪内 好子 作品  右 遠藤 林子 作品
下 : coonie 作品

Left by Yoshiko Tsubouchi / Right : Riniko Endo
Below : by coonie
I love Yoshiko Tsubouchi (1966-)'s works, and R also likes them, maybe he was influenced by me.

This Original Picture Calendar Exhibition included her works, and because her work is very popular would probably soon be sold.

So, on this day, R set off early to try to be first to the Gallery hoping he could buy her work.

I and my sister Y arrived about two hours later than him.

R bought her work, to the left of the photograph above and I bought the work of Rinko Endo, which as it happened was displayed to the right of Tsubouchi's work.

Moreover, one of my works was placed  below Tsubouchi's work.
月あかりの小道
私の作品 (リトグラフ) もどなたか、買ってくださったそうです。
ありがとうございました

Moonlit Lane
I heard that somebody bought my work (lithograph), too.
Thank you very much!



"夢劇場"
ピンクの抽象画 (リトグラフ) : "夢劇場" は、私の作品。
3点出品して、これだけ売れなかったのです。
抽象作品は基本、売りづらいというのが今までの私の印象です。
現在、この作品は、カレンダーとして母の家に飾っています。


"Dream Theater"
Pink abstract painting (lithograph) : "Dream Theater" is my work.
Three of my works were there and this one did not sell.
It is my impression that basically abstract works are hard to sell.
Now this work is displayed, as a calendar, in my mother's house.




奥の部屋 / Second Room 










この窓辺にはしばしば、私好みの小さなオブジェが飾られています。
By  this window, small objects often are displayed that I like. 



我が家に... / In Our Home
"まぼろしの時" / "Time of Illusion"




"サンジュリアン島"
サンジュリアン島は、マルタ島のことでしょうか?

"Saint Julian's Island"
Is Saint Julian's Island Malta?


0 件のコメント:

コメントを投稿