2019年5月27日月曜日

2018年11月19日 ビストロ ラ ペクニコヴァ/ Bistro La PEKNIKOVA, 19th of November, 2018



Rが渡英前に、ビストロ ラ ペクニコヴァへ行きたいと思い、行きました。

実は私達は10月に行きたい希望を持っていたのですが、私が足の指を骨折し、靴を履くと痛みが出ていたので、この日まで延期していました。
公式サイト:

馬場シェフは、いつものようにRの食べられないものを避けて、美味しく、美しく料理を作ってくれました。

そして私のお料理には、Rには使用できない食材を使って、同じメニューでも違う皿を用意してくれました。

だからこそ、私達は、外食する機会があると、ここを選ばずにはいられません。

全ての写真に焦点が美味しさに惑わされて、ありませんでした(苦笑)。


We would go to the Bistro La PEKNIKOVA before R goes to Britain and we did.

Actually we had hoped to go there in October, but because I had broken my toe and putting on my shoes was painful, we had to postpone until this day.
Official Website :  only in Japanese

As usual, Baba chef made delicious and beautiful dishes for R, avoiding what R cannot eat.

And for me, he used ingredients that R cannot eat preparing different dishes even though they are from the same menu as R's.

That's why we cannot stop choosing here when we have the opportunity to eat out.

All my photographs are out of focus, because the delicious food led my photographs astray (Wry smile).

















面白いラベル
元はワインボトルですが、今は水が入っています。
以前も撮影しましたが、また撮ってしまいました。
気持ち悪いと言う人もいるらしいですが、
私は面白いと感じています。
そうそう、ラベルはエチケットと呼ぶとツウっぽいのでした()。


Interesting Label
The original is for a wine bottle, although now it contains water.
I took a photograph of it before, but I have taken this again.
Some people say that it is disgusting,
however, I feel that it is interesting.
Oh yes! If you are connoisseur of wine,
you might refer to the etiquette rather than the label (Laugh). 



私は基本的に、どこで食べても、自分のデザートはRにあげます。
でも最近、馬場シェフのスィートは以前よりも美味しくなった気がして味見の量が増え、Rにあげる分量が少なくなっています()。
Basically I give my dessert to R wherever we eat.
However, recently Baba chef's sweets have become even more delicious than before  
and the amount I taste has increased,
so my amount given to R has decreased (Laugh).


0 件のコメント:

コメントを投稿