2018年9月30日日曜日

❶2018年8月9日鎌倉散策 -ランチ / Walk in Kamakura - Lunch, 9th of August in 2018

目次 / Contents
1) "とみやま" / "Tomiyama"
2) ギフト/ Gifts 


1) "とみやま" / "Tomiyama"
本日、姉Yが鎌倉を訪れたので、鎌倉の友人Sさんと一緒にランチをとりました。

お店は、Sさんが探していただいた "とみやま" です。
とみやま公式サイト :

Rが英国から戻ったら彼も連れてきてあげようと思い、予約の電話で彼の名前(姓)を言いました。

初めて伺うお店だったのに関わらず、私たちを知っていて、とてもびっくり!

 "とみやま" のシェフ(板前さん)は、以前、"鎌倉山倶楽部" で腕をふるっていた方でした。

私とRが結婚した日のディナーを"鎌倉山倶楽部" で、作っていただいた方でもあります。

鎌倉市内でも私たちを見かけたという話を電話できき、どこで? 私たちは何をしていたのかしら?と少々不安に思いました...本当に世間は狭い....。

"とみやま" の場所
奇遇にもこの場所は、ずいぶん前に、"ランティミテのシェフにオススメされた
日本料理のお店があったところです。
私がそのお店に行く前に、"とみおかに代わっていました。
そしてまた "ランティミテ"も閉店しています。
"ランティミテ"は、茅ヶ崎に移動し、現在、ケータリングのお店:

Tomiyama's Place
Wonderfully this place was another Japanese restaurant which
was recommended by a chef of "L'intimité" a long time ago.
Before I visited the Japanese restaurant,
it was changed to "Tomiyama".
And "L'intimité" was also closed.
 "L'intimité" moved to Chigasaki and 
there is now a catering shop, "L'intimité nomade".

"Tomiyama"
Today my sister Y visited me in Kamakura, so I had a lunch with my friend S San of Kamakura as well.

The restaurant is "Tomiyama" that S San researched.
Official Website :   only in Japanese.

I thought I would take R after returning from the UK to the restaurant, so I used his surname on the reservation phone.

Regardless of not having visited the restaurant, they knew us and I was very surprised!

The chef of "Tomiyama" was the previous chef in a restaurant, "Kamakurayama Club": .

He is also the chef who cooked our dinner in the restaurant on the day we married.

On the phone I also heard that the chef had seem us in Kamakura city 
and I wondered where it was? and  what we were doing? I was a little worried ... indeed the world is small .....
入り口(2階)
ランチのおまかせコースは、予約が必要ですが、
海鮮類のどんぶりものは予約はいりません。
私はおまかせコースを予約しました。

Entrance on the First Floor (2 Level)

Although reservation is necessary for lunch the dishes depend on the chef,
but we do not have to book Seafood Donburi (Rice bowl dish).
I booked the course.





入り口のディスプレイ
住所 : 248-0006 神奈川県鎌倉市小町2丁目10-18 
二の鳥居ビル2階
電 話 : 0467-37-9050

Display in Entrance 
Phone : 0467-37-9050





暑い日のビール
ビールが美ししく涼しげで
3
人とも「美味しそう〜!」と声をあげました。
私の写真ではそれが表現できず、申し訳ありませ〜ん。

Hot Day Beer
Beer is beautiful and seems cool,
"Looks delicious~!"
Three of us lifted voices.
I can not express it in my picture, I am sorry.




前菜
ひとつひとつ手間がかかっていて、繊細で美味しい味!
見た目の派手さはないけれど、内容が充実しています。

Starter 
Each one takes time, taste is delicate as well as delicious!
Although it is not flashy in appearance, the content is substantial.





主菜
あゆ()の揚げ塩焼き(だったと思います)
私にはあゆは初物、そして、今夏、最初で最後でした。
 蓼酢(たで)にわさびがほんのり入っていました。
泥臭さは全くなく、骨さえも食べられました。

Main Dish
Ayu's fried grill with salt (I think it was)
This was the first and last time I ate Ayu this summer.
The sauce : Tadezu included a little wasabi.
Tadezu is seasoning made with polygonum leaves
or water pepper vinegar.
There was no muddy taste and even the bones were eaten.




ごはん / Rice Set 





デザート
昔懐かしい味、濃密な味のプリン。
鎌倉山倶楽部のデザートもこのプリンでしたが、量が5倍くらいでした。
濃い味なので、私には、このくらいがちょうど良いです。

Dessert
The taste of the custard is fondly‐remembered and dense.
This dessert is served by Kamakurayama Club, too
though the amount was about five times
As the taste is dense, for me, this is actually just as good.

ありがとうございました!
お料理もおしゃべりも楽しみました。

Thank you very much!
I enjoyed meal and chatting.


美味しいお料理でした。

場所も便利、値段も手頃、サービスも良かったです。

Rをぜひ連れて行きたいと思います。


The dishes were delicious.

The location is convenient, the price is reasonable and service is good.

I really would like to take R here.






2) ギフト/ Gifts 
Sさんからのお土産
Souvenir from S San.



後日、姉から届いた梨
Later on, Japanese Pears arrived from my Sister
ありがとうございました!
Thank you!

0 件のコメント:

コメントを投稿