2018年10月2日火曜日

2018年8月30日グローバル包丁 / GLOBAL Kitchen Knife, 30th of August in 2018



グローバル包丁 (GLOBAL )
英国留学を始めた頃、日本の包丁を買いました。

それがグローバル包丁 (GLOBAL )でした。

金属加工業で有名な新潟県燕市にある吉田金属工業株式会社が製造しています。
公式サイト : 

その特徴は刀身から柄までオールステンレスであることです。

私は留学中のストレスは毎日の料理と食事で解消していました。

グローバル包丁は私の留学生活の一部でした。

自分なりに手入れをし、本帰国後も使用していましたが、刃こぼれもあり、切り味が非常に落ちてしまいました。

そろそろ新しい包丁を買おうかと思っていましたら、ネットで研ぎ直しのサービス(有料+送料) :  があることを見つけ、依頼しました。



GLOBAL Kitchen Knife
When I started studying in the UK, I bought two Japanese knives.

These were GLOBAL Kitchen Knives by "YOSHIDA METAL INDUSTRY CO., LTD." 
Official Website  : ★

The Company is located in Tsubame City, Niigata Prefecture which is famous for their metalworking industry.

The Knife's characteristic is to be all stainless steel from blade to handle.

I could relief stress during my study with cooking everyday dishes and meals.

GLOBAL Kitchen Knifes were part of my study abroad life.

I took care of them myself, I used them even after my returning home to Japan, but they were pits in the blades and they were no longer sharp.

When I thought about buying new knifes, I found that there is a service (with charge + delivery cost) for re-sharpening from the Internet :  and I requested them.
研ぎ直しが終わり、戻ってきました。
切れ味がよくなり、とても満足しています。
会社名もあらたに無料で刻印してくれます。

Sharpening was over, they came back.
They were sharp and I am very satisfied.

The company gave them engravings without charge.


0 件のコメント:

コメントを投稿