2018年9月30日日曜日

2018年8月庭 / Garden in August, 2018


大きなカタツムリ
窓格子に大きなカタツムリを発見!英国では歓迎されないカタツムリですが、
日本では結構愛されています。
おそらく国民の98%くらいが知っているカタツムリの童謡 : 
の影響のように思います。

Big Snail
I found a big snail on the window grid!
It is a snail that is not welcomed in the UK, 
but it is quite loved in Japan.
It is perhaps because the influence of the children's song about a Snail : 
and is probably known about by 98% of Japanese people.




撮影のために窓際へ移動させました。
一見かわいいけれど、観察し始めるとちょっと気持ち悪いかな?
英国民の気持ちも理解できます。

I moved it to the window for photographs.
Seemingly cute, is it a bit disappointing to start observing?
I can understand the feelings of British people.


彼(彼女?)の家は貝殻にそっくり。
His (or her? ) house looks like a sea shell.




裏庭の百合
今年、突然百合が咲きました。
裏庭に2つ、表庭に1つ。
嬉しい驚きです。

Lilies in Back Garden
This year, suddenly lilies bloomed.
Two in the back garden and one in the front garden.





裏庭の百合は2つともかなり高いです。
Both lilies in the backyard are quite tall.



表庭の百合 / Lily in the Front Garden



生姜の花 / Ginger Flowers
表庭では生姜の花が初めて咲きました。
私の人生で、初めて生姜の花を見ました。

生姜の花 / Ginger Flowers
It was the first time Ginger flowers blooming in the front garden.
Actually this was the first time in my life I had seen saw ginger flowers.


生姜も背が高い!
Ginger is also tall!



0 件のコメント:

コメントを投稿