2010年11月17日水曜日

おりがみ/ Origami


1) おりがみ / Origami

きれいな駒 / Beautiful Spinning Top
今年のお正月にお隣のお嬢さんの一人から素敵な
おりがみの駒を私とRにいただきました。

あまりに素敵で姉のYも感動し、彼女の勤め先の
特別養護施設で使いたいという申し出がありました。
姉は管理栄養士をそこでしています。

毎年お正月に施設の老人の方々に、小さなお正月の
お祝いのディスプレイを一人一人にむけて、テーブルセッティングしています。

それも手作り、Yは仕事熱心で優しい人です。
私もいつも助けられています。


Yと私はお隣に行き、お嬢さんに駒の作り方を習いましたが、私は見ていただけです。

Origami
One of next-doors ' daughters gave me and R, beautiful spinning tops this New Year. 

They are very wonderful, my sister,Y, was so impressed when she saw them. 

After then she said she would like to know how to make them, because she would use them in her job.

She works for a nursing home as a registered dietitian, and she makes small New Year decorations for the table settings. 

Moreover, the decorations are handmade by her. 

She is earnest and kind. 

I always have her kindness, too.

Y and I went next-door and learnt how to make them , although I just watched them.

2)駒 / The Origami Tops

One is used by threひとつに3枚のおりがみが必要!
One is used by threOne top needs three origami papers!













二人のお嬢さんがそろって教えてくれました。

彼女らはつまようじを使って駒をつくると良いと
アドバイスしてくれました。

この他に、小さなタイプの駒も作って見せてくれました。

とても小さいのに複雑なままの駒でびっくりです。

The Origami Tops
Both daughters taught and showed us how to make them. 

They used toothpicks to help make the Origami Tops.

They showed us how to make another type of top, 
they are very tiny and complicated, though they are made the same way as the larger ones. 

We were surprised.

可愛らしい先可愛らしい先生達 / Lovely Teachers











3)おやつの時間/ Tea and Sweets time

A. ヨーグルトポムポム/ Apple Pom Pom









私が作ったヨーグルトアップルケーキで、
『ヨーグルトポムポム』
というかわいい名前です。

ポム(Pomme) はフランス語でりんごという意味です。

そのケーキの一部をお隣にお礼として持ってゆきました。

ホールで持ってゆけないのは、味に自信がないので、
自分で確かめてからでないとさしあげられないからです。

Yogurt Pom Pom
I made yogurt apple cake, the name is lovely: 
"Yogurt Pom Pom."

Pomme means apple in French.

I took some of the cake as my thank you. 

I could not give all of it, because I did not have confidence about the taste, so I had to taste it first.

B. 素敵なお茶の時間 / Wonderful Tea Time











お隣では素敵なお茶の用意をしてくださっていました。
ありがとうございます。

写真右上に私のケーキが自信なさそうに写っています。

Wonderful Tea Time
The neighbours prepared a gorgeous tea. 
Thank you very much.

You can see at the top of the photograph a cake which does not have confidence. 

0 件のコメント:

コメントを投稿