2019年6月14日金曜日

2019年5月14日 新しいドラゴンの到着 / New Dragon Arrival, 14th of May, 2019


目次 / Contents
1) ドラゴンの到着 / Dragon Arrival
2) ドラゴンコレクション / Dragon Collection



1) ドラゴンの到着 / Dragon Arrival
4月にアメリカンクラブのフレデリック・ハリス・ギャラリー()で開催された、
よしざわようこ展で、私が、長い間、欲しかった彼女の作品を購入しました。
よしざわようこ展については下記

その作品は、ドラゴンの版画です。

本日、よしざわようこさんがそれを我が家まで持ってきてくれました。

私の周囲には、たくさんの "ようこさん" がいるので、この日から、よしざわようこさんを "パコ" と呼ぶことになりました。

パコと楽しい時間を過ごし、パコの作品 : ドラゴンもやってきて、幸せな一日でした。



Dragon Arrival

In the Yoko Yoshizawa Exhibition in Frederick Harris Gallery : Tokyo American Club in April, I and R bought one of her works, I had wanted to have one of her works for a ling time.

About the Exhibition, below.
❶2019年4月27日 東京 - よしざわ ようこ展 / Yoko Yoshizawa Exhibi...

The work we chose was 'Dragon' print.

Today she brought the Dragon to our house.

There are a lot of "Yoko"s around me, so I started to call Yoko Yoshizawa, "Paco" from this day.

We had a good time with Paco, Paco's work : the Dragon came and it was a happy day.
ドラゴンだけでなく素敵なお土産もいただいてしまいました。
ありがとうございました。

Not only the Dragon, but also good souvenirs came.
Thank you very much.

パコお手製のケーキ・サレ 
Paco made Cake Salé

ほんのり甘い味が食欲をそそります。
残念ながら玉ねぎが入っていたので、Rは食べられませんでした。
この日のうちに、私は全部食べてしまいました!
美味しかった!ごちそうさまでした。

A slightly sweet taste stimulated my appetite.
Unfortunately, R could not eat any because it contained onions.
On this day, I ate everything!
It was delicious! Thank you.




いらっしゃ〜イ!ドラゴン! / Welcome ~ ~! Dragon!





2) ドラゴンコレクション / Dragon Collection 

ドラゴンコレクションの一部
Part of Dragon Collection

新しいドラゴンが私のドラゴンコレクションに仲間入りです。
A new Dragon joins my Dragon collection.




Coonie's Dragon展に出品したお皿
Dishes from Coonie's Dragon, part1 Exhibition
個展に初めて陶芸を出品した時の記念のお皿。
左は、私の陶芸作品第1号でもあります。

Memento dishes from my third exhibition, 
the first exhibition which included ceramics.
The dish on the left was my first ceramic work.




スプーンのドラゴン
英国、ウェールズのシンボルのドラゴンが
デザインされているスプーン

Dragon Spoon 
Dragon design, the symbol of Wales 





友人からのプレゼント
本は元はRのものでした。
2つのシルバードラゴンは箸置きです。
下のしおりは「ボストン美術館 日本美術の至宝」展 のお土産です。
この他に同じデザインでファイルケースもいただきました。

Presents from Friends 
The book was originally Rs'.
The two silver dragons on the right are chopstick rests.
The bookmark below is a souvenir of the
I received a file case with the same design as well.





Wine from Coonie's Dragon, part1 Exhibition
左は、記念のワイン、
右はボトルのレリーフの原画

On the left is the memento wine, 
on the right is the original relief design.




ドランゴンに関係する本の一部
Some of my Books Related to Dragons



0 件のコメント:

コメントを投稿