2019年6月9日日曜日

❷2019年4月26日 二階堂 - ACCI の庭 / Nikaido - ACCI's Garden, 26th of April, 2019


鎌倉市
二階堂から個展にいらしてくださった方々にお礼を言うために、私とR
二階堂を訪ねました。

お礼の前に、二階堂のイタリアンレストラン "ACCI (アッチ: )でランチをとりました。

あいにく、お会いできなかった方が二人、そのうちの一人のMさんがメールで
「今の時期、 "ACCI"の庭が綺麗よ。それに近いうちに閉店(場所を移る)するらしいので、時間があったら行ってみたら...」
と勧めて下さいました。

私達が二階堂から引っ越しした後に、"ACCI"はオープンしました。

このレストランには、5年ほど前に行ったことがありましたがそれ以後全く行っていません。

Rは時々自転車で二階堂へ行っているようですが、私が二階堂を訪ねるのが稀ですので、二階堂のレストランでの食事はなかなか難しいのです。



I and R visited Nikaido to say thanks to the people who live in NikaidoKamakura
Kanagawa Prefecture and visited my Exhibition.

Before saying "Thank you", we had lunch at Italian restaurant "ACCI" in Nikaido.

Unfortunately, we couldn't see two people, one of them, M san had sent an e-mail,
"This time, ACCI's garden is beautiful. The restaurant will close soon, because they must move out, so if you have time you might like to go ...”
she recommended like that.

After we moved out Nikaido, "ACCI" came and opened there.

I had been to this restaurant about 5 years ago, but I have not been there since then.

It seems that R sometimes goes to Nikaido by bicycle, but since it is rare that I visit Nikaido, it is quite difficult to eat at a restaurant in Nikaido.












山に咲く藤 
庭が山に隣接しています。
山の植物も庭の一部となっていますね。


 Wisteria Blooming in the Mountain

The garden is adjacent to the mountain.
Mountain plants are also part of the garden.




ちょっと野性味が感じられ、それが鎌倉らしいと思います。
I feel a little wild taste, I think it's Kamakura.











オブジェとして使用されている水差し
Jug used as an object












Mん、ここを勧めてくださり、「ありがとうございました。」

M san recommended us here,"Thank you very much".


0 件のコメント:

コメントを投稿