2015年12月12日土曜日

㉒8月21日、ノース・ヨークシャー旅行 - 3)ロビン・フッズ ベイ- 帰り/ North Yorkshire Trip - Robin Hood's Bay- On Our Way, 21st of August, 2015

目次 / Contents
1) カフェ / Cafe
2) さあ、行くぞ! / Here We Go! 
3) 再びカフェ / Cafe Again! 
4) 登る / Climb 
5) 駐車場へ / To Car Park


1) カフェ / Cafe

登る前に、どうしたって、カフェに行かなきゃ!ですよ。

We must go to a cafe before climbing!
ベーチからすぐ近くのカフェへ。
Going to Cafe Closest to the Beach


店内 / Inside
好き!
ポスターかな?と思いましたが、
サイン入りなので、版画かもしれません。
リトグラフかシルクスクリーンか判断がつかない未熟者の私。
あ〜、額に入れて飾ってあげて欲しいな〜。
ビニールカバーでは、作品がかわいそう...

I like!
I thought a poster, although I noticed an autograph is on it,
so it might be a print.
I can not identify lithographer or silk screen, I am immature.
Well, I hope they display this with a frame.
It has a plastic  cover and is poor~~!



カモマイルティーをいただく。
思いの外、きちんとした味で、嬉しい驚きがありました。

I had a pot of German Chamomile Tea.
Unexpectedly the taste is decent and I had a delightful surprise.




2) さあ、行くぞ! / Here We Go!


来たときとは違う道で。
Different route from when we came.

キュート! / Cute!


女の子が見えますか?
映画のシーンのよう....

Can you see a girl?
It looks like a film scene....




3) 再びカフェ / Cafe Again!
実は本当の目的はトイレでした。
Actually our true purpose was toilet.


カフェ・テラスからの景色
珍しく屋外の席に座りました。

View From Cafe Terrace
 Unusually we sat down outside.

帰り支度をしているようです。
車を持っているので、地元の人ですね。

They seem to make preparations for returning.
They have cars, so they are locals, aren't they?




ここのカフェはお土産やさんも併設していました。
そこのポストカードが気に入って結構買いました。

This cafe has a souvenir shop.
I found my favourite post-cards and bought a few.
ファンアジーの世界であり、ロビン・フッズ・ベイのイメージとも重なります。

The worlds are fantasy and are overlapped images of Robin Hood' Bay.

原画 : トレイシー・サバージ / Original : Tracy Savage()




4) 登る / Climb
狭い道をバックしつつ登る.... 
この車(?)は、さっきカフェから見たときには海岸にいました。

It is reversing up a narrow path....

The car (?) was in the beach when I looked at it from the Cafe Terrace.


この場所を覚えています。 / I remember here.




脇道を歩きました。 / We walked up a side path.




5) 駐車場へ / To Car Park
個人の庭。観光地であることを認識しているのですね。
Private Garden. They understand here is a tourist spot, don't they?


かっこいい! 
この車は'ロバー/ Rover',  おそらく'80'です。

 Cool!
This is a Rover , I think, '80'.


また、いつか〜〜〜!/ See You One Da~~y!

0 件のコメント:

コメントを投稿