2015年8月5日水曜日

⓬東北旅行 / Tōhoku Trip - 5) 仙台; 甘味処; 彦いち / Sendai ; Sweet Cafe; Hikoichi , 28th of April, 2015

仙台に来て、夕方までカフェに入っていないという、私達にしては珍しい旅行です。

仙台在住経験のある友人M、オススメの"甘味処彦いち" : に行きました。

場所のリサーチをしたのに関わらず、迷ってしまいました。

路地の中にあり、その路地がわかりませんでした。

地元の女性に聞くと、お店の前まで連れて行ってくださいました。感動!

ありがとうございました。

After we came to Sendai, we did not go in any cafe until that evening and this was very unusual in our trips.

We went to a sweet cafe, " Hikoichi " suggested by Mone of my friends, who had lived in Sendai  for a few years.

I researched the place, although I could not find it.

The cafe is along an alley, I could not find the alley.

When I asked a local woman, she took us in front of the cafe. Impressed!

Thank you very much! 
料亭であった建物を利用。
靴を履いたまま店内に入れます。

カメラのバッテリー切れで、携帯電話のカメラで撮影しました。


They use a building which used to be a traditional Japanese restaurant.
You can keep your shoes on.

My camera's charge had gone, so I used my mobile phone camera.



観光客なら、一度は足を運んで良い処だと思いました。
地元民でもファンの方はたくさんいらしゃるようです。

I think if you are a tourist, you should go at least once.
They seem to have many local fans.


中庭 / Courtyard


私は、仙台名物、ずんだ餅をいただきました。
ずんだ餅、初めて食べました。材料は枝豆です。
フレッシュ!で甘い!疲れた体にぴったりでしたよ。
世の中には、まだまだ未経験の食べ物がたくさん、あるのですね〜。
Rも美味しいと言ってました。

I had a bowl of Zunda-mochi which is a well known product of Sendai.
This was the first time for me. An ingredient is Edamame.
Fresh taste and sweet! It suited my tired body!
There are many untried foods all over the world, aren't there?
R
said nice!
R はメニューの写真のコレに惹かれて注文。
美味しそうに食べてました。
最後にコーヒーも。


had this, the photograph in their menu tempted him .

He ate this and looked happy.
Lastly he had a cup of coffee. 



スィーツで英気を養って、アーケードの商店街を通り、仙台駅まで歩きました。

アーケードが大きいのは、雪防止のためでしょうか?

甘味処で旅行を締めくくるのは、私達らしいといえば、らしいのかも?

We restored our energy by sweets and we walked through shopping arcade streets to JR Sendai Station .

Is the arcade huge for snow protection?

Sweets made the end of our trip, this really is one of our trips, isn't it?

0 件のコメント:

コメントを投稿