2015年8月5日水曜日

⓫東北旅行 / Tōhoku Trip - 4) 仙台; 定禅寺通り / Sendai ; Jyouzen-ji Street , 28th of April, 2015



 "Loople Sendaibus route map in Japanese

"定禅寺通り "(ジョウゼンジドウリ) は仙台在住のHさんから薦められていました。

"るーぶる仙台"を降りると(メディアアーク前: マップ ⓭)、見事なケヤキイチョウの並木道。

木々の高さにびっくりしました。

英国では見たことがある高さですが、日本では私は初めてのサイズの並木道でした。

もとは、定禅寺 (ジョウゼンジ) の参道でしたが、このお寺が廃寺 (ハイジ) 後も、
通りは残り、今では、さまざまなイベントが行われています。

メディアアークのショップで、いくつかお土産を買いました。
Official HP:

メディアアークは、他も見たいと思わせる場所で、時間がなくて見ることができず、残念度が高かった!
お土産の一つ、クリアーファイル
メディアアークのビルをデザインしています。


One of my souvenirs, Picture Folder
The design is Sendai Mediathequ's building.


カメラのバッテリー切れで、携帯電話のカメラで撮影しました。
My camera's charge had gone, so I used my mobile phone camera.

 H San who lives in Sendai, recommended Jyouzen-ji Street.

After I got off "Loople Sendaibus (at Mediathequ: map ⓭), there is great tree lined boulevarde.

Trees are Zelkova serrata and Ginko, I was surprised by their height.

I have seen trees this size in Britain, although it was the first time for me to see trees this high in Japan.

This street was originally the approach to Hojo-ji Temple, however, after the Temple closed, they kept the street and a few events are held there nowadays.

I bought some souvenirs in a shop, Sendai Mediathequ.

I would see more places there, although we did not have enough time so I felt some regret.

The Street Map in Japanese
画像は下記より / This from below


彫刻が並木道の真ん中に、ところどころ、設置されています。
A few sculptures are set along the walk.


西を見て / Looking  West 


東を見て / Looking East
上を見て / Looking Up




通りに面しの素敵なディスプレイ
撮影した時は何なのかわかりませんでした。
後になって、結婚式場であるとわかりました。

Along the street, Lovely Display
When I photographed I did not know what it is.
Later I found out there is a wedding hall.


0 件のコメント:

コメントを投稿