2015年8月6日木曜日

2015年5月3日N家訪問 / Visit N Family, 3rd of May, 2015

以前住んでいた鎌倉の二階堂でお隣であったN家に招待されました。

昨年の5月に一度招待されていたのですが、急に私達が渡英することいなり、その話は
流れてしまったのです。

律儀な彼らは、きちんと覚えていて、今年、あらためてまた招待してくださったのです。

暖かな、心のこもった歓迎に感謝してもしきれません。

本当に、ありがとうございます。

N family were our next-door neighbours in Nikaido in Kamakura while we lived there.

They invited us for a meal on 3rd of May, 2015.

Actually they invited us last May, although suddenly we had to go to Britain and the chance had gone.

They are faithful, kind and remembered it, so they invited us again this year.

I cannot find how to say 'Thank You!' who welcome us with warm hearts.

Thank you so much!
N家の玄関は、クーニー作品ギャラリーになっています。
ありがとうございます!

Their entrance is coonie's mini gallery.
Thank you very much!

素敵なセッティング
Lovely Setting!


ここにも私の作品が!嬉しいです。
ワインも私のために選んでくださいました。
心配りに感謝!

Here are my works, too! I am pleased.
They selected wines for me.
Thank you for your consideration!
カナッペ
美味しくて、おかわりしました!

今回のお料理は二人のお嬢様方もよくお手伝いしたそうです。

Canapés
They are good and we had another plateful.

We heard that the two girls helped with the dishes a lot this time.


美しく美味しいお料理の数々....
There are many beautiful delicious dishes....










最後はお吸い物
The last is Osuimono: Japanese Soup


美しい蓋の中面
Beautiful inside of the Lid of Bowl


二階堂の谷戸で撮影
This was photographed in Nikaido Valley.


楽しく、美味しい時間をありがとうございました。

Thank you for enjoyable time which you all made!

0 件のコメント:

コメントを投稿