2020年1月28日火曜日

⓰2019年7月13日 友人を訪ねて/ Visit Friends - Pub・"The Greyhound", 13th of July, 2019


2019712日、私と夫Rは、ウォルヴァーハンプトン Wolverhampton に住む、
Rの学生時代からの友人、J&S夫妻を訪ねました。

翌日(13)には、彼らに"ジョンズ・ガーデン John's Garden (at Ashwood Nurseries)"
"ウィティック館と庭 Wightwick Manor & Gardens" に、
連れて行ってもらいました。
ジョンズ・ガーデン John's Garden については下記

"ウィティック館(ヤカタ)と庭 Wightwick Manor & Gardens"については下記

J&Sは非常におもてなし上手で、行く先々で心温まる気持ちになります。

彼らのおもてなしは、日本のおもてなしに匹敵するように私は感じます。

13日の晩の食事も素敵なパブ:"The Greyhound" に予約をしてくれていました。

ありがとうございました。
"The Greyhound Pub & Restaurant" 
Their Website :  
Address : Greyhound Lane, Lower Penn, Wolverhampton, WV4 4UN
Phone  : 01902 620 666


On 12th of July I and my husband R, visited R's friends, J&S couple, who have been friends with R since they were in university, and who now live in Wolverhampton.

Next day (13th), they took us to "John's Garden (at Ashwood Nurseries)" and  "Wightwick Manor & Gardens".

About visiting "Wightwick Manor & Gardens", below.
J&S are very good at hospitality and make me feel warm everywhere I go.

I feel their hospitality is comparable to Japanese hospitality : "Omotenashi".

They booked a lovely pub  :"The Greyhound" for our evening meal on the 13th.

Thank you very much!



比較的大きな駐車場はあるのですが、私たちが到着した時は満車でした。

Jが近くで車を止められる場所を探してくれたので、私たちはそのままパブへ入りました

予約をしても、食事の席は飲み物を飲みながら、待ちました。

この流れは、英国の人気のパブではよくある傾向に思います。



There is a relatively large car park, but it was full when we arrived.

We went to the pub directly, as J looked for a place to stop the car nearby.

Even if we made a reservation, we waited for a meal table while drinking.

I think this trend is common in popular pubs in Britain.

メニュー / Menu
中はこちらに / Inside here →



窓辺の花 / Flowers by the Window








複数の候補から私はこのビールを選びました。
基本、私はローカルビール、またはその地に近い醸造所のものを選びます。
このビールについて聞くとJが瞬く間にネット検索してくれました。



I chose this beer from several candidates.
Basically, I choose a local beer or a brewery close to the area.
When I heard about this beer, quickly searched the net.
Enville Ales : Enville Brewery :




2杯目はこのビールを飲みました。
I had a second glass of beer, this.

ラム・シャンク
今回の渡英で初めてのパブ。
私は、英国のパブでは、ラム・シャンク / Lamb Shank を注文し続けます。



Lamb Shank 
After entering Britain, this was my first pub visit.
I often order Lamb Shank in British pubs.



他の方の食事 / Other People's Meals








食事もビールも美味しくいただきました。

ありがとうございました。


Both food and beer were delicious and I enjoyed.

Thank you very much.




0 件のコメント:

コメントを投稿