2020年1月12日日曜日

❷2019年7月13日 友人を訪ねて / Visit Friends - "ジョンズ・ガーデン" / A) John's Garden at Ashwood Nurseries, 13th of July, 2019


2019年7月12日に、私と夫Rは、ウォルヴァーハンプトン / Wolverhamptonに住む、Rの友人、J&S夫妻を訪ね、彼らの家に3泊しました。

13日には、"ジョンズ・ガーデン / John's Garden (at Ashwood Nurseries)" に連れて
行っていただきました。ありがとうございました!

"ジョンズ・ガーデン" は、"アッシュウッド種苗店(シュビョウテン)  / 
Ashwood Nurseries" が経営し、オーナーのジョン・マッセイ
John Massey (1949 -) によって、作られました。

彼は庭づくりの賞をいくつも獲得しています。
パンフレット / Leaflet 
I and R visited R's friends,  J & S in Wolverhampton on 12th of July, 2019 and we stayed there for 3 nights.

They took us to John's Garden (at "Ashwood Nurseries") on 13th of July, 2019. 
Thank you very much!

"John's Garden" is managed by "Ashwood Nurseries", and was created by its owner John Massey (1949 -).

 He has won several awards for gardening.


アッシュウッド種苗店の入り口
この建物にティールームがあります。
庭への入り口ではありません。

 Ashwood Nurseries Entrance 

There is a tea room in this building.
This is not Entrance for the Garden.


右への案内版
Guide Board to Right






受付
5ポンド払って、右脇から庭へ入ります。

Reception
Pay £ 5 and enter the garden from the right side.



私は、この庭について、事前のリサーチを殆どしませんでした。

ジョンズ・ガーデンは、プライベート・ガーデンで、公開日が限られているとだけ聞いていました。 

行ってみて、想像していたよりも、広い庭 (3エーカー / 12,194㎡ / 約3689坪 / 下のマップ参照)で、びっくりしました。

訪問者もたくさん!

通常のティールームは、あまりの混雑で利用できず、野外の臨時のティーコーナーで私達は、休憩しました。

地図にはありませんが、種苗店としての規模もかなり大きいです。


I did very little research in advance.

I just heard that John's Garden is a private garden, so its open days are limited.

After arriving, I was surprised it is such a large garden  (3 acres / see map below),  that was more than I had imagined.

And Lots of visitors!

The usual tea room was not available due to being much too busy, and we took a break in the outdoor temporary tea corner.

It is not on the map, but the scale as a nursery is quite large.

東の入り口 (地図中心下) から入ります。
Enter from the East Entrance (Centre bottom on Map).


運河をゆくボート
運河 (River Stour)が庭に沿って流れています。
英国らしい風景に感じます。

Boat Chugs Along the Canal

A canal : River Stour flows alongside the Garden.
I feel this is quite a British view.


パンフレットにジョン・マッセイ/ John Masseyのコメントが載っています。
『庭でもっとも好きな時はいつかと聞かれた時、私はいつも 
「今日です!....なぜなら、私は生きていて、そこにはいつも
エキサイティングな植物がたくさんあり、やることもたくさん!!!!!」と言います。』
私はこの部分が好きです。(訳は私が勝手にしました)

作り手としては庭が寂しい時でも、このように感じるのでしょう。

There are John Massey's comments in the Pamphlet.

I like this part, below.
『People ask me when is my favourite time in the garden, I always say "today...because I'm alive, there's always lots of exciting plants to enjoy and there's always lots to do!!!!!"』

I think as a creator, he feels like this even when the garden is quiet.

多くの顔があるガーデンで、私も多くの写真を撮りました。

その写真を分けて、のちにアップするセクションに載せます。

お店の公式サイトを訪れれば、詳細がわかります→  (英語のみ)


In the Garden with many faces, I took many photographs.

I will split the photographs and show them in sections that will be uploaded later.

Visit their official website for details →  

入り口付近 / Close to the Entrance


 ローズヒップに似ています。
何の実?と思ったところで
Malus 'Harry Baker' の札を見つけました。
リンゴ(属)の1つのようです。

Similar to Rose Hips.
While I was wondering, what are these fruits?,
I found the tag : Malus 'Harry Baker'.
It seems to be one of the apples (genus).



"ワイルドライフ・メドウ" エリアへと進む人々
People going to "Wildlife Meadow".



紙のような皮 / The skins are like paper.

Rはこういう木にとても興味を示します。
R is very interested in these trees.




続きは次のセクションで。

Continue to the next section.



0 件のコメント:

コメントを投稿