2015年11月15日日曜日

➊ シュルーズベリ、a)クオーリー公園 、ディングル - 池周辺 / Shrewsbury, a) Quarry Park, The Dingle - Around Lake. 8th of July, 2015




クオーリー公園は、単に' ザ クオーリー / The Quarry'と呼ばれます。

1719年に作られ、29エーカー (117,363: 約東京ドーム2個半) の広さがあります。

中心は、  ザ ディングル / The Dingleで、もとは採石場であった場所を
シュロプシャー 園芸協会 / Shropshire Horticultural Society
によって、たくさんの花壇や小さな湖 ( 池かな〜?) や噴水を用いて造園され、
1879年に公開されました。
説明板の一部
The Part of The Explanation Board
The Quarry Park is called just 'The Quarry' and was created in 1719.

There are 29 acres.

The centrepice to the park is 'The Dingle', a former stone quarry and then Shropshire Horticultural Society made the garden with many flower beds, pond and a fountain from 1875 to 1879.

シュルーズベリの南西にあります。
There is the South West of Shrewsbury.


私たちはクルーズの後に公園や向かったので、
セヴァーン川からアクセスしました。
クルーズのことは下記。
⓫7月8日セヴァーン川クルーズ ; カドフェルを追って / River Severn Cruise ...

We went toward the park after our cruise so we accessed from the River Severn.
About the cruise below
⓫7月8日セヴァーン川クルーズ ; カドフェルを追って / River Severn Cruise ...


クオーリー公園 地図 / Map


ディングルの入り口
ディングルは地上よりも低い 位置に作られた庭で、
外からは中の様子がほとんど見えません。

私たちはここから (上の写真) 入りましたが、正門は下の写真のようです。
私たちは正門から出ました。


 The Entrances of The Dingle
The Dingle is a sunken garden, and we cannot almost see inside from outside.

We entered to the gate (above), though it seems to be the main gate (below).
We out from the main gate.







水道
説明によると湧き水が飲めるようですが、どうやって使用するのでしょうか?

 Conduit head
We seem to drink water of fountain by the explanation board. 
How to use this?



サヴァーン川の女神、サブリナの彫像
1879年にブラッドフォード伯爵 / Earl of Bradford (1819 -1898) より寄贈。
ピーター・ホリンズ/ Peter Hollins (1800 - 1886) 作







私は湿地帯や水辺の植物が結構好き!例えばガマホスタ

I quite like plants which grow up in marshy areas or on the shore.
For example, Typha latifolia  or Hosta.








0 件のコメント:

コメントを投稿