2015年11月18日水曜日

➒シュルーズベリ- カフェとバー / Shrewsbury - Cafe and Bar. 8th of July, 2015


目次 / Contents 
1) カフェ / Cafe
2) ホテルのバー / Hotel Bar



1) カフェ / Cafe

いつもはカフェに行くのですが、シュルーズベリでは、シュルーズベリ修道院前の
このカフェ: "桃の木 / MOMONOKI" () だけでした。

ひ弱な私たちは疲れるとB&Bの部屋に戻り休憩していて、そのときに持参していた
紅茶やコーヒーを飲んでいたのです。


Cafe
Usually we go to cafe, although we only went to a cafe : MOMO
NOKI" ()  in Shrewsbury.

We are weak so when we felt tired, we returned our B&B's room and had a rest time with a few cups of tea or coffee.

写真左: 桃の木 MOMONOKI
写真では見えませんが道の右側がシュルーズベリ修道院。
とても近い位置に修道院とあるのですが、
私たちがこのカフェに寄ったのは聖ジャイルズ教会を目指した日(下記)
でしたので、修道院訪問日とは違うのです。

On the Left
桃の木 MOMONOKI
The photograph does not have Shrewsbury Abbey, 
although it is the right of the road.
They are very close, however, we went to the cafe 
on our way to St. Giles (below),


隣も桃の木カフェ
Their next-door is the same cafe.


ここの食事も良いようですが、私はカフェ オレだけ飲みました。
Rは甘いパンも。

Their meals seem to be good, although I had just café au lait
and R had sweet bread as well.


オリジナルのカップを使用しています。
They use their own cups.



店内
手前はピアノ。ライヴも行われるらしい...

 Inside
This side has a piano, they look like having live performances....





ちょっとケルティックテイストを感じます。
I feel a little Celtic taste.


洪水のときの写真が複数展示されています。
There are displayed a few photographs of floods。




2) ホテルのバー / Hotel Bar

Lord Hill Hotel :
聖ジャイルズ教会の帰り道、道沿いの
カフェを探していたのですがなくて、
ホテルはあったのでそこへ入りました。

We looked for a cafe on the road
 away from St Giles Church,
but we could not find it but a hotel is on the road, so we pop in.


少し昔っぽくもあり、落ち着いた雰囲気で地元のホテルという印象です。
There is a little old-fashioned and staid, my impression was a local hotel.

何かの会合があるらしく飲み物のセルフサービスが用意されていました。
けれでも私たちがこのサービスを受けるわけにはゆきません。
カフェを探して奥をみると....

They seemed to have a meeting for something,
here was ready self-service for drinking.
However, we felt we could not use these.
 I looked at the inner part for a cafe and then....


バーがある!
早足になる私...

There is a Bar!
I did a fast walk....


バーを見つけて、心変わり、ビールを飲みました ()。

After finding the bar, our minds were changed and we had a glass of beer (
laugh).

1杯目 / First Glass


バーも良い感じ...
The bar's atmosphere was good...


2杯目!
ビールの変化を楽しむ⬇︎

Second Glass!
I enjoyed the changing of beer ⬇︎


ビール休憩には素敵な場所でした。
The place is good for rest time with beer.



0 件のコメント:

コメントを投稿