2014年11月17日月曜日

❶横浜のホテル/ Hotel in Yokohama - 15th of September, 2014

1927年(昭和2年)開業、ホテルの歴史はここで→
私達が宿泊したときは、一部改修中でした。

They were established in 1927.
The hotel's history here →
MD君の結婚式のおかげで、横浜のホテルに泊まる機会を得ました。
感謝!
3年程前に、ちょっとした事情があって、私と友人は泊まれたけれど、
Rは泊まれなかったホテルでした。
なので、このホテルにRを泊まらせてあげたかったのです。

I got a chance for staying hotel in Yokohama by M and D Kun's wedding.
Thank you!
I and my friend could stay in this hotel about three years ago,
although R could not stay for some reason, so I would like him to stay in this hotel.
夜景 / Night Views 

クルーズ船の"飛鳥Ⅱ"
朝になったらもうここにはいませんでした。

Cruise Ship, "Ms AsukaⅡ"
In the morning, the ship was not there.


ラッキーなことにとても良い景色のお部屋でした。
私の写真があまり良くないのが残念です。

We were lucky, our room had very good views.
My photographs are not good, that's too bad.
早朝、静かな気配が写真でもわかります(よね?)
Early morning, it looks quiet, even though it is just a photograph (doesn't it?)
明るくなるとともに、動きが...
There seems to be more activity as it gets brighter.

Rの朝食
朝食をとっていなかったので、チェックアウト後に
Rはホテルの "The Cafe" に行きました。
彼がいろいろ食べられないので、メニューにない特別なサンドイッチです。
こういうところが老舗のホテルって感じです。
ちなみに私はハーヴティのみです。

R's Breakfast
We did not have breakfast before checkout.
After the checkout, we went to "The Cafe" in the hotel.
R had a special sandwich which is not on the menu, 
because he could not eat a few ingredients, so they made it.
I feel this shows an old established hotel.
By the way, I just had a pot of herbal tea.

0 件のコメント:

コメントを投稿