2014年11月19日水曜日

❶ギャラリー招山 - 中国茶会, Gallery Shouzan / Chinese Tea Ceremony -18th of October, 2014


この日は、洋画家 朝井閑右衛門 (1901 ~ 1983) のアトリエがある家で、中国お茶会が開かれました。

通常、内部は見る事ができませんし、ギャラリーのオーナーWさんでも許可なく
家の中へははいれませんので、私にとっては貴重な日だったのです。

予約が必要で、忘れっぽい私はようやく前日電話をして参加できるようになりました。

その内容は❸でします。

ここでは来年個展をする予定の招山ギャラリーの内部の写真をご紹介します。
個展の日は、
個展の日2015410() 19()
"Coonie's World in Kamakura" 
が仮タイトルです。
[追記:タイトルは "Space Quest in Kamakura, 2015"になりました]

My next exhibition below: 
10th Friday  ~ 19th Sunday in April, 2015
A provisional title is "Coonie's World in Kamakura".
[postscript: The title becomes "Space Quest in Kamakura, 2015"]
Today, there was a 'Chinese tea Ceremony' in the house which was Kanuemon Asai (1901 ~ 1983)'s studio. 

Normally people cannot see inside, even the gallery owner W san cannot go in without permission, so it was an important chance for me.

It needed booking, but I am a forgetful person, so I only called to book the day before, and I could get my seat!

I will show you the ceremony photographs with some comments in next section : ❸.

I show here some photographs of Gallery Shouzan.
私はこのスペースだけでなく、ここのオーナーWさんのセンスも好きです。
This space is not only my favourite but also I like the owner W San's sense. 



家具はWさんの旦那様の手作り、これも私は好き!

The furniture is made by san's husband,
I like them, too!
他の参加者の方もお茶会の席に向かいます。
Other participants are going to join the tea ceremony.

0 件のコメント:

コメントを投稿