2014年11月18日火曜日

❷鎌倉散策 - "Weekend Cafe" / Walking in Kamakura - "Weekend Cafe", 21st of September, 2014

おしゃれな建物
またまたRが新しいカフェを発見しました。
"Weekend Cafe"です。
鎌倉にありがちな、週末のみ営業。
なおかつここは、午後1時から5時までです。

おかげで人がいないので()、ゆったりとした時間は過ごせます。

でも隠れ家カフェとして利用したくても、あまりにも不便です。


Stylish Building
Again and again, R has found a new cafe : "Weekend Cafe".
There are a few weekend cafes in Kamakura and here is another one,

 the opening times are from 13:00 ~ 17:00, so that I believe often nobody is there (laugh) and you can have a relaxing  time.
Even though I would use here as a hideaway cafe, it is too inconvenient.

Rは3度めで、私は初めて伺いました。
偶然、鎌倉文学館を見終わって歩いてきたら、
カフェがオープンしたところでした。


This was R third visit here and my first visited.
By chance, we left "Kamakura Museum of Literature"
and walked here just after they opened.
Rはここに私を連れてきたかったようです。
ここには奈良美智 (ナラ ヨシトモ/ 1959) さんの作品が展示されています。
が、それだけは撮影禁止。大切にしているのですね。


would bring me here, then he did.
Here is a display of Yoshitomo Nara (
1959) 's work.
However, only his work cannot be photographed.
They keep it carefully, don't they?
Rはカフェオレ、私はハーヴティ
お菓子もつけていただきました。おいしかったです。


R had a cup of café au lait, I had a pot of herb tea.
They gave us sweets. 
They were good.

0 件のコメント:

コメントを投稿