2021年4月30日金曜日

③ 2021年4月 誕生日 - ありがとう! / Thank You! - Birthday in April, 2021


 2021年4月 誕生日
 Birthday in April, 2021

目次 / Contents
1) プレゼント / Presents
2) パンケーキ / Pancake
3) ドラゴン神棚 / Dragon Home Shrine 




1) プレゼント / Presents
感謝!
友人達からのプレゼントやカードが届き、
ディスプレイコーナーが賑わっています。
それを見たRがすまなそうに
「僕から何もプレゼントがなくて...
というので、
「この穏やかな生活、ここの環境、作品制作ができること、
これら全てがあなたからのプレゼントだと思っているのよ」
と伝えました。

Gratitude!
Gifts and cards from friends have arrived, 
and the display corner is flourishing.
When R saw it, he said apologetically
"I didn't have any presents ...".
"I think that this calm life, the environment here, 
the ability to create works, all of these are gifts from you. "




パンケーキ
Rがパンケーキを作ってくれました。
彼のパンケーキは、とても久しぶりでした
美味しかった!

Pancake
R made pancakes.
I hadn't had his pancakes for a long time.
They are delicious!


私とRの会話
「あなたのパンケーキがとても誕生日らしいことだったね」
「何もなかったな〜」
「何もないって、素晴らしいこと。平和なこと、幸せなこと

Conversation between me and R
"Your pancakes were very birthday."
"There was nothing ~"
"Nothing is wonderful. Peaceful and happy."
'イチゴのへた' または 'イチゴのカップル'
イチゴのへたに、ミントを使用しています。
Rのこのアイディアは素敵です。

 'Calyx of Strawberry' or 'Strawberry Couple' 
Mint is used for the calyx of strawberries.
This is R's lovely idea.





3) ドラゴン神棚 / Dragon Home Shrine
私のスタジオは2階にあり、私は日頃ここにいます

彼は
「1階にはたくさんあるけれどここにはないから」
と言って、2運んできてくれました。

彼の配慮に感謝!

お花は、私が庭から摘んできた花を生けたもの達でした。

私は、ドラゴン神棚にそれを飾っています。
ドラゴン神棚 
Dragon Kamidana : Dragon Home Shrine
Dragon Home Shrine
My studio is on the first floor and usually I am here.

He brought me flowers upstairs, saying, 
"There are a lot on the ground floor, but none here."

Thanks for his consideration!

The flowers were ones that I had picked from the garden and arranged.

I am decorating with them by Dragon Home Shrine



4) パジャマ / Pyjamas
実はRは私のパジャマにアイロンをかけてくれていましたが、サプライズ好きなRは、それを私に内緒にしていました。

私はRのサプライズが好きではなく、以前からそのことを伝えていました。

けれども、頑固なRは決してそれをやめません。

なぜなら、時々そのサプライズは成功するからです。

それ以上に失敗しているのですが、Rは成功例しか覚えていません。

時々彼の記憶の傾向が羨ましくなります(苦笑)。

誕生日の晩は、私は、彼がアイロンをかけたパジャマでなく、違う
パジャマを選んでしまいました。

翌朝、彼のアイディアを知りました。

彼のサプライズは、失敗しましたが、まあ、その思いは理解し、ありがたく感じました。

サプライズ、やめて欲しいな〜と思いますが、彼はやめないでしょう()。



Pyjamas
Actually, R was ironing my pajamas, but R, who loves surprises, kept his ironing secret from me.

I don't like R's surprise and I've been telling him for a long time.

But the stubborn R never stops.

Because sometimes the surprise is successful.

It's more often unsuccessful, but R only remembers successes.

Sometimes I envy his memory tendency (Wry Smile).

On my birthday night, I chose a different pajamas than the ones he ironed.

The next morning I got to know his idea.

His surprise failed, but well, I understood and felt grateful for it.

Surprise, I want you to stop, but he won't quit (Laugh).



0 件のコメント:

コメントを投稿