2021年4月30日金曜日

② 2021年4月 誕生日週間 - ビストロ ラ ぺクニコヴァ / Bistro La PEKNIKOVA - Birthday Week in April, 2021


 2021年4月 誕生日週間 
 Birthday Week in April, 2021

ビストロ ラ ぺクニコヴァ
私も夫Rもお気に入りのレストランが北鎌倉の ビストロ ラ ぺクニコヴァ  / Bistro La PEKNIKOVAです。
公式サイト : 

私の誕生日当日は、ぺクニコヴァは休みでしたので、前日の晩に行きました。

貸切の予約をしたわけではありませんでしたが、コロナ禍のためか、私達の貸切でした。


 Bistro La PEKNIKOVA 
I and my husband R's  favourite restaurant is Bistro La PEKNIKOVA in Kita-Kamakura.
Official site  :  only in Japanese

On the day of my birthday, La Peknikova was closed so we went the night before.

We didn't make a reservation for the restaurant to ourselves, but  we were alone, probably because of COVID-19 calamity.
ミモザのリース
前回来たときは、ここにお正月の飾りが飾ってありました。
'ミモザ' の響きは物語を連想させ、
黄色の花は気持ちを明るくさせてくれます。
私はミモザが好きです。
'ミモザ'という名のカクテルも好きです ()。
今年、ミモザを購入して育て始めました。
ここでミモザのリースを見つけて嬉しくなりました。


Mimosa Wreath
When we visited last time,
there was a New Year's decoration here.
The sound of 'Mimosa' is reminiscent of a story, 
and the yellow flowers brighten the feelings.
I like Mimosa.
I also like the cocktail named 'Mimosa' (Laugh).
This year, I bought Mimosa and started growing it.
I was happy to find a Mimosa wreath here.



以前はアラカルトもありましたが、
最近は昼も夜もコースのみです。

Here used to be a la carte,
but nowadays it's only courses day and night.



記念写真
Rのお気に入りのスパークリングワインで乾杯しました。
通常、乾杯後、Rがボトルのスパークリングワインを最後まで飲み、
私はグラスで、白、赤と変えてゆきます。
数年前は全部ボトルでしたが、
もうボトルで飲み続けることは体力的に?できません。
ワインを楽しめる健康さに感謝!

Commemorative Photograph
We toasted with R's favourite sparkling wine.
Usually, after a toast, R finishes a bottle of sparkling wine, 
and I change it to white and red by the glass.
A few years ago, it was all bottles, but is it physically impossible to 
continue drinking by bottles.
Thank you for our health to enjoy wines!



小前菜、アミューズ・ブッシュ
それそれ材料の持ち味を殺さず、調和も撮れていて、
美味しかったです。

Amuse-bouche
The characteristics of the ingredients are not killed,
they are in harmony and are gorgeous.

小さなオーケストラ
Rは馬場シェフに
 「それぞれを一人前づつ食べたい」
と言い、シェフを笑わせました。

Small Orchestra

R told Chef Baba,
"I want to eat these for one portion"
and made the chef laugh.



前菜
春らしい材料で、絶妙の組み合わせでした。
生ハムを合わせることが素敵!

Starter 
The ingredients were very spring and
 it was an exquisite combination.
It's lovely to combine prosciutto!



お料理によく合う白ワイン。
White wine goes well with dishes.




春キャベツとポテトのスープ
トッピングにベーコン
Rの食べられない、玉ねぎ、ニンニク、ねぎを使用せずに、
風味を出した美味しいスープでした。
お土産に残りのスープをいただきました。
ご配慮、ありがとうございます。

Spring Cabbage and Potato Soup
Bacon for Toppings
It was a delicious soup with flavour
without using R's inedible onions, garlic, and green onions.
We had the rest of the soup as a souvenir.
Thank you for your consideration.



白身のお魚とこがしバターソース
(クロムツに似た魚だっとと思います)

White Fish with Scorched Butter Sauce
(I think it's a fish similar to gnomefish)

2杯目の白ワインはこれです。
This is the second glass of white wine.




私の肉料理は鹿肉です。
My meat dish is venison.

スロバキアの赤ワイン。
ぺクニコヴァでは定番の赤ワインです。

Slovakia red wine.
It is a classic red wine in La Peknikova.




Rの肉料理はラム。
R's meat dish is lamb.




デザート
甘党のRには物足りなかったようです。
私にはぴったり!
美味しいディナーでした。
ごちそうさまでした!


Dessert
It seems that the sweet tooth R was not quite happy.
Perfect for me!
It was a delicious dinner.
Thank you for lovely meal!

.

美味しい料理、穏やかな空間が幸せなひと時を作ってくれました。

どうもありがとうございました。


Delicious food and a calm space created a happy time.

Thank you very much.



0 件のコメント:

コメントを投稿