2020年12月24日木曜日

㉚2020年10月24日 徒然なるままに - 散策 / Leisurely I face my daily life - Take a Walk, 24th of October 2020

目次 / Contents
1) 買い物へ / For Shopping
2) 帰り道 / On Our Way Back



1) 買い物へ / For Shopping
10月24日に、夫Rと七里ヶ浜の西友へ行きました。

西友へ行くことが1つのイベント(?)となるほど、私の外出は稀です(苦笑)。

通常、西友への買い物はRが喜んでしてくれています。

この日は、運動不足解消も含め、出かけました。
虫食いの葉が模様のようです。
The worm-eaten leaves are like a pattern.

For Shopping
On October 24th, I went to Seiyu Supermarket in Shichirigahama with my husband R.

My outing is so rare that going to the Supermarket becomes one event (?) (Wry Smile).

R is usually happy to shop at Seiyu.

On this day, I went out, including solving my lack of exercise.
フクロウのカップル
ご近所さんの玄関前の置き物です。
初めて気がつきました。

Owl Couple
They are figurines in front of the entrance 
of a neighbour's house
I noticed this for the first time.


鎌倉山からの相模湾
伊豆大島が見えます。

Sagami Bay from Kamakurayama
I can see Izu Oshima island.




住宅街の花を見て楽しみます。
Enjoy looking at the flowers in the residential area.










シーガル・カフェの目印 (看板?)
メンバーのカフェなのですがメンバーでないR
気さくに受け入れてくださっています。
この日は、お休みのようでした。

Signboard of Seagull Cafe 
Although it is a member's cafe, 
R who is not a member is also kindly accepted.
This day seemed to be closed.

 

我が家のランタナはとても小さくて、
1つ2つの花を咲かせてくれるだけで嬉しいです。
それに比べるとこのランタナは、巨大!
見入っていると、蝶を見つけました。
私には蝶を撮るのはとても難しくて、
どうしようか迷いましたが挑戦してみました。

Our Lantana is very small and I'm glad 
even though it only blooms with one or two flowers.
Compared to that, this Lantana is huge!
When I was looking at it, I found a butterfly.
It is very difficult for me to photograph butterflies, 
so I was wondering what to do, but I tried.



アオスジアゲハ
アオスジアゲハはよく見かけていましたが、
撮影は初めてでした。


Blue Triangle
I often saw a Blue Triangle,
but this was my first time photographing.








2) 帰り道 / On Our Way Back
買い物を終えて帰ります。

We would go home after shopping.
可愛いポスト/ Lovely Letter Box




この道は車が通らないのでゆったり歩くことができます。
帰り道によく使います。

This street is not accessible by car, so I can walk comfortably.
We often use it on our way home.




紅葉? / Autumn Colours?



鎌倉山から相模湾を階段上から撮影しました。

I took photographs of Sagami Bay from Kamakurayama
 from the top of the steps.
この日は伊豆大島がよく見えました。
I could see Izu Oshima Island well on that day.

0 件のコメント:

コメントを投稿