2019年6月3日月曜日

❼2019年 3月2-20日 個展に向けて - 撮影 / Towards My Exhibition - Photographing, 2nd - 20th of March, 2019




目次 / Contents
1) 額発注 / Order for Frames
2) DM / Postcards for Exhibitions
   A. 2019年個展 DM / Postcards for Exhibition, 2019
   B.10回分の個展のDM / Postcards for 10 Exhibitions




1) 額発注 / Order for Frames
3月19日にGalerie412Chizukaさんと木版画家のKちゃん、額装会社ワーカーズKさんが訪れました。

私が選択した作品群から、さらに個展出品作品を選び、額装の方法を相談しました。

みんなの意見を聞きつつ、決定し、額を発注しました。

Kちゃんは、私のスタジオ見学が目的だったのですが、上記のことにも参加し、とても良いアドバイスをしてくれました。

最後にChizukaさんが、
「素晴らしい作品でした。場所が許せばもっと選びたかったわ」
とおしゃっていただいたこと、非常に嬉しかったです。

皆さん、ありがとうございました。


Chizuka of Galerie412 and a woodcut artist, K chan and K san of the framing company Wakers visited me on 19th of March.

For my exhibition, they selected my works from those I had already chosen and consulted on the method of framing.

While listening to everyone's opinion, I decided and ordered the frames.

K chan came for the purpose of visiting my studio, but she also participated in the above and gave very good advice.

At the end Chizuka said
"They are wonderful works. I wanted to pick more if the space allowed."

I was very happy to hear that.

Thank you for everybody!

個展に用いられなかった作品
Works that were not used for the exhibition



額発注までの日々は撮影しては、試行錯誤していました。

Before this day I spent many days of  trial and error taking photographs and experimenting.






好きなレイアウトでしたが、結局個展作品にはしませんでした。
そんな作品は多数あります。

They were many of my favourite layouts which did not make the exhibition.














愛すべきカケラたち / Pleasant Fragments















2) DM / Postcards for Exhibitions

A. 2019年個展 DM / Postcards for Exhibition, 2019
ラッキーなことに、Chizukaさんたちが到着する前、午前中にDMが届きました。

なので、彼女らにDMを渡すことができました(下の画像)。


Luckily, in the morning, before Chizuka and the others arrived, my Exhibition postcards were delivered.

So I was able to pass some postcards to them, below.


今回もRieさんが素敵に作ってくれました。
Rie made it lovely this time, too.



Rが桜と一緒に撮影してくれていました。
R was taking photographs of a postcard with cherry blossoms.


彼の気遣いに感謝です!
Thank you for his concern! 



 B. 10回分の個展のDM / Postcards for 10 Exhibitions
実は、今回で10回めの個展になります。

今までの個展のDMを撮影しました。


デザインは全てRieさんです。


Actually, this is the 10th my exhibition.

I took photographs of the Postcards of my Exhibitions so far.


All designs by Rie.




2019年の個展については下記。 / About my Exhibition, 2019  below.




0 件のコメント:

コメントを投稿