2018年6月7日木曜日

2018年2月13日 東京 / Tokyo 13th of February, 2018

目次 / Contents
1) ランチ / Lunch
2) ピンポイント ギャラリー / Pinpoint Gallery 
3) ギャラリー412 / Gallery 412

1) ランチ / Lunch
CICADA
公式サイト / Official Website :  (only in Japanese)
CICADAは、「コロニアル」をイメージして作り上げたレストランで、以前は南麻布にあり、大変流行っていたお店だそうで、ココ何年かの間に青山へ移転してきたのですね。

ですが、私達は、軽食をとりたいと思っていたので、CICADAの前にあるCICADAのカフェ: "オールデイカフェcrisscross"へ行きました。

CICADA系列のお店は、実はたくさんありますが、どこも店の名前が違うのでチェーン店ではなさそうなのですが、そういうビジネス面についてはよくわかりません。

2,3年前にも、このカフェに来ました。下記
❶9月30日東京 - 昼の部 / Tokyo - Day Time 30th of Septembe...

以前は屋外でサンドイッチを食べましたが、この日は寒くて外で食べる気にならず、屋内に入りました。
オープン・スペースの最初にはパン屋さん: "breadworksがあります。
ランチの後に、このパン屋さんでいくつかパンを買いました。

At the front of the open space there is a bakery : "breadworks.
After our lunch, we bought some bread in the bakery.



CICADA is a restaurant created by imagining "colonial", I heard that they were a very popular restaurant in Minami Azabu,Tokyo and moved to Aoyama in the last few years.

However, we wanted to have light meals, so we selected CICADA's cafe : "All Day Cafe crisscross" in front of the restaurant.

The CICADA group's restaurants are many, although their names are different, so they do not seem to be a chain shop, however, I do not know about their business. 

We came to the Cafe a couple years ago though we ate sandwiches outdoors, below.

It was cold on this day, we did not feel like eating outside, so we entered inside.
私のランチ 
日頃食べない、バーガーとチップ スを楽しみました。 


My Lunch
I enjoyed the burger and chips which I do not eat very often.



Rのランチ
Rの食の問題を話してこのランチになりました。
彼は満足したようで、私はほっとしました。

R's Lunch
I have talked about R's food problems and this is his lunch.
He seemed satisfied and I was relieved.






2) ピンポイント ギャラリー / Pinpoint Gallery 
この展覧会を見に来たのですが、日にちを間違えていました。
この展覧会は、翌週でしたが、私は見ることができませんでした。

We came to see this exhibition, but I mistook the date.
This exhibition was the next week, but we could not see it.




楽しい展覧会でした。
This was a fun exhibition.









今どきの"まんが日本昔ばなし"のような絵だと思います。

I think that the pictures are like the "Manga, Japanese Old Tales" of the time.
"Manga, Japanese Old Tales" was a Japanese animation 
about Japanese Old Tales or Folklore and was broadcast from 1975 to 1995.







3) ギャラリー412 / Gallery 412
来年の自分の個展の日取りを決め、予約するために、ギャラリー412へ行きました。

もちろん、この日に開始中の" 本をめぐる風景"展も行きたいと思っていた展覧会です。


I would decide the date of my exhibition next year and we visited "Gallery 412"  to make a reservation.

Lucky an exhibition that I wanted to go to was starting on this day, "Views in Books".

素敵なDM 
展覧会も素敵でした。

 Lovely DM
The Exhibition was lovely, too.















ピエール・アレシンスキー作
2016年にピエール・アレシンスキー (1927 - ) の展覧会が
渋谷のBunkamiura()でありました。

By Pierre Alechinsky
The exhibition of Pierre Alechinsky (1927 -) was
 in Bunkamiura(), Shibuya, Tokyo.


Coonie's Exhibition
期間 : 2019年4月15日(月) ~ 21日(日)
場所:ギャラリー412
作品 : リトグラフと磁器



Period : Monday 15th April  ~  Sunday 21st April, 2019
Place : Galerie 412
Works : Lithographs and Porcelain




0 件のコメント:

コメントを投稿