2018年6月7日木曜日

2018年2月13日 2) 北鎌倉 - ラ・ペクニコヴァ / La PEKNIKOVA in Kita-Kamakura, 13th of February, 2018


ラ・ペクニコヴァ 
バレンタイン・デーが私たちの結婚記念日です。

ですが、今年はその日は、ラ・ペクニコヴァの定休日でした。

なので前日の晩にラ・ペクニコヴァで食事をしました。
公式サイト:


La PEKNIKOVA in Kita-Kamakura

Valentine's Day is our wedding anniversary.

However, it was a regular holiday in La Penikova this year.

So we had our dinner in La Penikova on the previous day.
Official website :  (only in Japanese)


カジュアルさと清潔さとおしゃれな感じがとてもよくミックスされています。
The casualness, cleanliness and fashionable feel are mixed very well.



暖かみがあり、なおかつ、品がある羊
Sheep with warmth and grace












いつもは、ワインをボトルで注文しますが、
この日は、グラスで違うワインを楽しみました。
スパークリングワインはボトルで注文し、
それは主にRが飲みました。

We usually ordered wine in bottles,
but on this day I enjoyed different wines by the glass.

We ordered a bottle of sparkling wine, which mainly  R drank.




Rの魚料理 
馬場シェフは、Rの食の問題を解決しつつ、
美味しいお料理を出してくださいます。


R's Fish Dish 
Baba chef solves R's food problems, and makes delicious dishes.




私の魚料理 
馬場シェフは、私へのお料理も手抜きをせず、作ってくださいます。他の場所では、時々、R用に作った同じお料理を私にも出されて、
がっかりします (特に英国で) が、ここではそういうことはありません。

 My Fish Dish
The chef also makes dishes for me without omission.
In other places, sometimes, I am disappointed (especially in Britain) that 
they serve to me the same dish for R but here it is not like that.

























デザートはいつもRが二人分食べます。
その代わりに私はワインを飲みます。

R always has both desserts.
Instead I drink wine.


ぼけてしまいましたが、なんとなくこの写真が好きです。
Although it has become blurred, somehow, I like this photograph.



ペクニコヴァからいただいたバレンタイン・チョコレート
'エリカ' のミントチョコレートはずいぶん長い間食べていませんでした。
Rも私も比較的ミントチョコは苦手ですが、エリカのものは好きです。


Valentine's Chocolate from La Peknikova
We hadn't had mint chocolate from 'Erica' for a long time.
R and I are not so keen on mint chocolate, however, we like Erica chocolate.


美味しい時間、幸せな時間、チョコレート、ありがとうございました。

Tasty time, happy time and chocolate, thank you.


0 件のコメント:

コメントを投稿