2018年6月5日火曜日

2018年2月8日 鎌倉でランチ / Lunch in Kamakura, 8th of February, 2018


Rガラケー (フィーチャー・フォーン) から、i-phoneに買い換えるために、鎌倉auに手続きしに行きました。

けれでも、鎌倉auは、今は、予約制になっているので、その日の空いている時間帯に予約しました。

予約時間までの間に、ランチをと思いましたが、非常に中途半端な時間で、殆どのところでは、ランチは終了し、店でさえも、閉まっていました。

以前、姉と行った『楠の木』というレストランを思い出しました。

レストラン『楠の木』は、ずいぶん長く営業していますが、ココ何年かの間に、
オーナーが変わって、内容もずいぶん変化したようです。

レストランの名前は同じ、『楠の木』です。
公式サイト :

私は変わる前の『楠の木』を知りませんが、姉は知っていました。

姉と『楠の木』で食事をしたときも、ランチタイムが終わっていた時間でした。

すごく良い印象はありませんでしたが、悪い印象もなく、和食ですし、食の問題を持つRにとっては、比較的安全 なお店に思えました。

結果、Rがそこそこ喜んでくれたので、よかったです。

ですが、あえて、『楠の木』に食べに行きたい!と思わせるものが今回もありませんでした。

We visited au shop in Kamakura to change R's feature phone: old phone to 
his i-phone.

However, they have a reservation system, so he made a reservation for a later vacant time.

I thought about our lunch while waiting for his reservation, however, it was a very halfway time, in most places lunch had ended and even many restaurants were closed.

I remembered a restaurant called "Kusunoki" previously visited with my sister, Y.

The restaurant "Kusunoki" has been managed for a long time, but the owner had changed in the last few years, and the food and the atmosphere were quite different.

The name is still the same, "Kusunoki" .

I did not know "Kusunoki" before the change, though Y knew.

Even when I had a meal with Y in "Kusunoki", it was when lunch time was over.

Although I did not have a very good impression, there was no bad impression, it was Japanese food and for R, with food, problems it was relatively safe?

As a result, R was delighted, so it was good.

However, I would not rush back to "Kusunoki".








Rは、"風流御膳"というセットを注文しました。
箱型になっていて、ふたおあけると凝ったお料理が少しづつ
盛られています。
お店の企画会議が想像されます

R had a set : Furyu-Gozen ; Elegant Meal.
It's form is a box, after opening lids,
there were different small fanciful dishes on the plates.
I imaged their planning meeting.

努力は感じられるのですが、どうも私はこのセンスが好きになれません。
すみません....

I could feel their efforts, although  I can not like this sense.
Really sorry....





私はグラスワインとカモの炙り焼き。
あまりお腹が空いていなかったので、セットでなく一品ものにしました。

I had roast duck with a glass of wine.
Since I was not so hungry, I selected one dish instead of a set.

このお店の良いところは、ランチタイムからディナーまで、営業しているので、
中途半端な時間でも食事が可能だということです。

The good point of this restaurant is that it is open from lunch time to dinner, so you can eat even in halfway times.



0 件のコメント:

コメントを投稿