2018年6月4日月曜日

2018年2月4日 鎌倉の "こまめ" / "Komame" in Kamakura, 4th of February, 2018

友人の I さんと"甘味処 こまめ"でランチを久しぶりにしました。

"こまめ"のオーナー、Kさんは、 I さんの知人で、私が鎌倉に住み始めた時に、"こまめ"とKさん紹介していただき、その後は I さんとも、他の友人とも、家族とも来ていました。

 Iさんと会ったのも、かなり久しぶり...、最後の会ったのは、私の2017年の個展会場でした。

"こまめ" は、甘味処ですが、おむすびのセットもあります。

ちなみに、Kさんは、もとタカラジェンヌです。

甘味処 こまめ / Japanese Sweet House, Komame
公式 サイト / Official Website :  (only in Japanese)



I hadn't had lunch with my friend I  san in "Sweet House Komame" for a long time.

I  san introduced me to "Komame" and K san, an acquaintance, when I started living in Kamakura, after that I visited "Komame"  with I san, my other friends and my family.

It was quite a while since I had met I  san. ... our last meeting was in my exhibition in 2017.

"Komame" is a sweet house, but they have also a Rice Balls Set : Omusubi Set.

By the way, K san was a Takarazuka Revue performer.

サンプルの絵と素材を展示
 Sample pictures and ingredients are displayed.




Rice Balls Set : Omusubi Set
メニューは、Kさんのお父様が描かれた絵を使用しています。
The menu uses the pictures drawn by father of K san.

英語版もります。
They have menu in English with pictures. 





Iさんのセット
おむすびとデザートは、幾つかの中から選べます。

 I san's Set

 We can choose from several rice balls and desserts.




私のセット
ひとつひとつ、丁寧に作ってあるのを感じます。
可愛らしい雰囲気がするのは、Kさんの人柄です、きっと。

My Set
Every single one, I feel made carefully.
The pretty atmosphere shows Ksan's personality, surely.





Rのセット
Rのセットは特別にネギ、玉ねぎ類抜きのものを用意していただきました。
ありがとうございました。

R's Set
R's set was specially prepared without onion, leek and so on.
Thank you very much.

その後、我が家で、
Iさん持参の美味しい赤ワインをのみ、幸せな午後を過ごしました。


After that we had a happy afternoon with delicious red wine brought by san in our home.


Iさんからいただいた蘭
撮影: 2018年3月14日ありがとうございました!
Orchids from I san
Photograph, 14th of march, 2018
Thank you very much!

0 件のコメント:

コメントを投稿