2014年11月10日月曜日

❷長野旅行- 奥村土牛記念館 / Nagano Trip - Togyu ​​Okumura Memorial Museum of Art, 9th of April, 2014


奥村土牛記念館  
    Togyu ​​Okumura Memorial Museum of Art
りっぱな門構えですよね〜。
The house begins with this excellent gate.

この日は松本市に向かいますが、八千穂駅を離れる前に "奥村土牛記念美術館" へ
寄りました。佐久穂町 website 

奥村土牛 (1889 - 1990) という画家の作品 :鳴門足立美術館で見たと記憶していましたが、あとで足立美術館 : をリサーチしたら、載っていませんでした。

なので、私の記憶違いだったのでしょう。

なにはともあれ、奥村土牛氏を知り、作品を見る事ができたことは私にとっては
有益でした。

私の作品に和風な雰囲気が出はじめているのに気がついたので、八千穂駅前に位置する '奥村土牛記念美術館' に行けた事は本当にラッキーでした。

館内は私達だけで、ゆったりとした時間が味わえました

家の造りも見られ、奥村土牛氏のアトリエも興味深く見ました。

展示作品はドローイングや画伯の思い出の品がメインでした。

庭がとても素敵!

館内と庭ですごす時間は同じくらいだったように思います。

館内は撮影禁止なので、私の写真は庭ばかりです。

ここで彼の作品がたくさん見られます→

池には鯉がいます。
There are carp in the pond.

Togyu ​​Okumura Memorial Museum of Art

Today, we were going to go Matsumoto City in Nagano Prefecture, although we visited "Togyu Okumura Memorial Museum of Art" before leaving Yachiho Station

Sakuho Town Website about the Museum :   : only in Japanese, although you can use translate system by Goggle.

I saw his work: "Naruto" in Adachi Museum of Art  :  in my memory, however, later I researched the museum website, but they did not show his work.

So my memory might be wrong. 

Anyway, it is helpful that I could become more aware of this painter and look at his works.

I realized that my work started to have more Japanese style, it was lucky I visited the Museum in front of Yachiho Station.

We were the only visitors in the museum, so I could appreciate at a peaceful pace.

I looked at the inside of the house and his studio was particularly interesting for me.

They mainly show his drawing works and personal things.

Their garden is very lovely!

I think we spent as much time in the garden as we did in the house.

We cannot take photographs in the house, so all my photographs are of the garden.

You can see many his work here →







0 件のコメント:

コメントを投稿