2014年11月12日水曜日

フレンチレストラン,'ミッシェル中島' / French Restaurant 'Michel Nakajima' - August, 2014


1) 引っ越し / Moving

自分が昨年引っ越しをして以来、フレンチ レストラン、"ミッシェル中島" に行きませんでした。

行きたいな〜と思っていましたら、お店が以前の場所と近いのですが、移転しました。

正統派のフレンチのお店なので、タマネギがだめなRは行けませんし、お店からも
Rには作れないと言われています(こんなダイレクトな言い方ではありませんが)。

自宅からは比較的近いのですが、一人で行ける私でもありません。

なので、いろいろな条件がそろわないと行く事ができない店です。

Yとその友人Kさんが、Rが英国に居る間に泊まりに来てくれたので、みんなで
ディナーをいただきに行きました。わ〜い!

Kさんは、"ミッシェル中島"は初めてで、食後に、
「ぜひまた来たいわ〜」
と言ってくれました。

彼女が喜んでくれて、私も嬉しい!

お店のWebsite :  


Moving

We moved last year, after then I hadn't visited "French  Restaurant,  Michel Nakajima".

While I would like to visit the restaurant, they moved to a new place, although it is close to the former place.

They are orthodox french, so they say they cannot make meal for R who cannot eat onion.

Comparatively the restaurant is close to our house, although I cannot go myself. 

Then it needs some conditions for the restaurant when I go there.

My sister Y, her friend K San visited me and stayed my house while R was in Britain,
so I could go there for our dinner with them. Hurray!

K San visited the restaurant for the first time, and after the dinner she said she would come again. 

I am pleased she feels pleasant!

Their website :  only is Japanese. 
広くなりました。
Here inside is bigger.


2) 美味しい世界 / Delicious World

どのお皿も美味しくいただきましたし、盛りつけが美しく、そちらにも感動しました。

美味しく美しい食事で、人はかなり幸せになれ、悩み事があったとしても、美味しい時間の間だけは忘れられるように思います。

こう思うのは、私が基本的に能天気だからでしょうか〜?

ひとつ一つのコメントはしません。

見てよし、食べてよしの世界で、アートです!

それを伝えるのに、私の写真では十分ではないのが残念です....




Delicious World

Every dish was wonderful, I was impressed by their presentation too.

I think delicious and beautiful meals make people more happy, even if something is worrying us, we could forget it with delicious time.

I think like this, because I am basically optimistic.

I will not put my comment for every dish.

The world is good at looking and eating, this is ART!

My photographs do not show the real quality of the dishes, that's too bad.

0 件のコメント:

コメントを投稿