2014年11月10日月曜日

❼長野旅行- 松本のお店 / Nagano Trip - Shops in Matsumoto, 11th of April, 2014


1) ランチ / Lunch 
三城 (サンジロ)
お城をでてすぐにランチです。もちろん、蕎麦屋さん。
ネットで蕎麦屋さんは調べていて、このお店は記憶していました。
かなりの有名店らしかったけれど、お城の近くだったので
私達にとっては都合も良かったのです。
「食」ということだけに捕われずに、雰囲気やサービスなどなどすべてを
考慮し、ひとつの娯楽施設 (?) として一度は訪ねても良いお店です。
詳細はこちらで得てください→

私はもう行かないかもしれませんが、でも、松本を再び訪ねたら
行きたくなってしまうかもしれません...不思議な魅力があるお蕎麦屋さんです。

Sanjiro : Soba Restaurant
We left the castle and straight away went to have lunch. Of course Soba!
 I had researched Soba restaurants in Matusmoto and I remembered this one.
It seems to be quite famous, they are close to the castle,
 and for us it was convenient, too.
In my view, you do not only consider "Food" but also their atmosphere, service 
and other things and then if you can think about the restaurant 
as one type of amusement, you might enjoy there or should go at least once. 
The information →  in Japanese, sorry.

Maybe I will not go there again, however, if I do visit Matsumoto again, 
I might decide I want to go there...the restaurant has a mysterious attraction. 



2) カフェ / Cafe
"珈琲まるも"
'マツモト'という雰囲気がします。

Cafe: "Coffee Marumo"
I feel 'Matsumoto' atmosphere.



3)お店 / Shops
漆器のお店
素敵な漆器がありました。
私達が入店後、女性のツアーグループが来てわさわさと店内がして
私は買う機会を逃しました。残念!

Lacquer Ware Shop
There are lovely things.
After we went in, a tour group of women came in, then there was quite noisy,
so I lost my chance for buying. That's too bad.
雑貨屋さん
私はこのお店のセンスがとても気に入りました。
でも、買おうと思う品がないのが残念です。


雑貨屋さんと思いましたが、あとになって、本屋さんだとわかりました。
そうだったのか〜!
"栞日 /shioribi (シオリビ)" :

Things Shop
I like this shop's sense, although there were not things which I would buy.
That's too bad.


Later, I found this shop is a book shop, I see~!
"栞日 /shioribi " :   only in Japanese










4)再びカフェ / Again Cafe
相澤病院前のカフェ
不思議なことに、このカフェにも『神様のカルテ』に
通じる素直さがありました。


This cafe is in front of Aizawa Hospital.
Strangely this cafe has a similar straightforwardness
 to the novel "Kamisama-no-Karute".

0 件のコメント:

コメントを投稿