2017年8月29日火曜日

⑩ 2017年7月26日 ヘルシンキ旅行 - スオメンリンナ島 - / Helsinki Trip - Suomenlinna, 26th of July, 2017



スオメンリンナ要塞
スオメンリンナ要塞は、6つの島の上に建造された海防要塞で、ユネスコ世界遺産に登録されています。
上の写真の島は、'リトルブラック島' (Pinkku Mustasaari)、私達の体力がなくてこの島には行けませんでした。

Suomenlinna
Suomenlinna is an inhabited sea fortress built on six islands and is a UNESCO World Heritage site.
The photograph, above is 'Little Black Island' (Pinkku Mustasaari). 
Our strength was not so great, so we could not go this island.
スオメンリンナ博物館で展示されている写真 / Photograph Display in Suomenlinna Museum





トラム
ヘルシンキに来て、初めてトラムを利用します。
3日間有効の 'デイチケット' を使いました。

Tram
This was the first time we has used tram since we arrived in Helsinki.
We had our 'Day Thicket' which we could use for three days.


シートの柄が路線図!
The pattern of the sheet is a route map!




トラムの路線図 / Tram Route Map


マーケット広場 (Kauppatori / Market Square)
ヘルシンキには8ヶ所のマーケットがあります。
おそらくここが一番人気。

スオメンリンナ島へのフェリー発着所もここにあります。
発着所までの道すがら、眺めて楽しみました。


Market Square (Kauppatori)
I heard that there are 8 Market places in Helsinki.
I thought probably here is the most popular.
Here is the harbour for the ferry to Suomenlinna, too.
We enjoyed looking at the stalls on our way to the quay.



フェリー / Ferry
はためくフィンランド国旗
スオメンリンナには、たくさんの観光客も地元の人々もやってきます。
前日に行った、"ラヴィントラ・クークー Ravintola KuuKuu"
ウエイトレスの方も、スオメンリンナ島を勧めてくださいました。

私達が滞在中の天気予報が、ほぼ毎日、雨、にわか雨、または雷雨という状態で、
その中で滞在2日めにあたるこの日だけが天気が良いとなっていたので、
26日にスオメンリンナ島に行く予定をたてていました。

実際、この日はずっとお天気が良くて、島をのんびり歩くにはよく、
リラックスした日になりました。
地元の方はピクニックをしたり、海水浴をしたりと、
この島を楽しんでいるようでした。

Finnish National Flag Fluttering
 Many tourists and local people came to Suomenlinna.
The previous day, a waitress in Ravintola KuuKuu" recommended 
Suomenlinna to us.

The weather forecast for our time in Helsinki said everyday could be rain, a shower or thunderstorm, and only our second day could be sunny, so we made our plan for Suomenlinna, 26th. 

Actually, that day was very fine, it suited a day of slow walking on Suomenlinna 
and it became a relaxing day.
Some locals were having picnics or swimming and enjoying them.





バルト 海の小島 / Small Isles in Baltic Sea
フェリーから
トーベ・ヤンソン (1914 - 2001) の島 : クルーヴ・ハル島 (ペッリンゲ諸島) に
行きたかったのですが、それはできないとフェリーに乗っていた時には
わかっていたので、これらの島を見つつ、こんなかな?あんなかな?
と想像しつつ、島々を見ました。

From Ferry 
I wanted to visit the Isle of Tove Jansson (1914 - 2001)Klovharu,
however, when I was in the ferry I knew I could not make there ,
so while I saw these isles I imagined it is like that or like this.




本土を振りかえって見る
I looked back at the mainland.




要塞が見えてきました。
It is coming!




到着!/ Arrived!

0 件のコメント:

コメントを投稿