2017年8月30日水曜日

⑬ 2017年7月26日 ヘルシンキ旅行 - スオメンリンナ島 - ウルフ島 / Helsinki Trip - Suomenlinna - Wolf Island, 26th of July, 2017


左にスオメンリンナ教会が見えます。
右のレンガの建物がスオメンリンナ博物館。

手前は船着場。

私達は博物館でスオメンリンナの歴史の短編映画を見ました。
多くの国の音声が用意されていて、日本語もあります。
重要なできごとはここで→

You can see the Suomenlinna Church on the left.
The red brick building on the right is the Suomenlinna Museum.
This side is the quay for the water bus.

We watched a short film about the history of Suomenlinna in the Museum.
There are many language audios, in Japanese, too.
If you like, here is about the history→
スオメンリンナ博物館 / The Suomenlinna Museum



2番目の島:ウルフ島 / SUSISAARI へ渡ります。
(1番目の島は、ビッグ・ブラック島 / ISO MUSTASAARI)

We went across to the second island : Wolf Island / SUSISAARI.
(The first one is Big Black Island / ISO MUSTASAARI).




足をほとんど使用せず泳いでいる男性がいました。
泳ぎ終わった後、彼は走って去っていったので、
トライアスロンの練習なのかしら?と思いました。

There is a man who is swimming mostly only hands.
After swimming, he ran away, so I guess he practiced for triathlon.





ビッグ・ブラック島の城壁と水上バス
ウルフ島側から

The rampart on the Big Black Island and the Water Bus.
From the  Wolf Island 



'潜水艦ヴェシッコ' (SUKELLUSVENE VESIKKO)
地図で '潜水艦ヴェシッコ' (SUKELLUSVENE VESIKKO) を
見つけてから、ここにはぜひ寄りたいと思いました。
中にもはいりたかったのですが、別料金がかかり、
潜水艦の規模から察してちょっと高いな〜とRが思い、
入りませんでした。
'ヘルシンキ・カード'を持っていれば、ここは無料だったのですが、
このカードを使いこなすほどの体力と気力が私達にはないので、
'デイチケット'を利用していました。

 'VESIKKO SUBMARINE'
After I found the 'VESIKKO SUBMARINE' on the map,
I had wanted to visit here.
I would enter inside although it requests extra charge,
we considered the submarine's size and the price and then R felt expensive 
so we did not go in.
If we had 'Helsinki Card', here could be free,
however, we do not have strength and energy for using the card,
so we just used 'Day Ticket' for travelling.

手動式の機関銃が潜水艦の外に設置されていてちょっと驚きました。
I was a little surprised that machine gun by person was fixed outside
 of the submarine.




潜水艦の近くにあったボート
船底のラインが綺麗です。

This boat is close to the submarine.

The line of the hull is beautiful.




"007" に出ているようなボートが高速で走って行きます。
The boat like in "007" is running at high speed .




思いっきり要塞の感じ!
It is definitely fortress feeling!




これも!  
実は彼らはトイレに向かっています。
私達も後で行きました。

 This is too!
Actually they are going to go the toilet.
We went there later.





遺跡の中に咲く花が好きです。
I like flowers blossoming in ruins.



そして私達はこの道を カフェを目指して歩いて行きました。
After then we walked towards a cafe on this road.



灯台の形?のゴミ箱
The rubbish bin is a lighthouse shape?



カフェ・ピペル
景色の良い席は日向にあります。
  
  CAFE PIPER (KAHVILA PIPER)

The tables get views in the sun.



私達の席は木陰
スオメンリンナ島 で作られている地ビールを飲みました。
Rはブルーベリーパイも。
ビールとブルーベリーパイって...?



Our Table in the shade of a tree
We had a local beer of Suomenlinna.
R had a piece of blueberry pie.
The combination of beer and blueberry pie is .....?

地ビールには、灯台がデザインされています。
味はしっかりとしたエール味、好きな味でした。
このビールはスーパーでも売っていましたが
この地で飲むということが素敵!

The local beer has a lighthouse motif.

The taste is sufficiently as ale and I like it.
This beer is sold in a supermarket  too,
although we had it on the island which was wonderful.



私達が見たのは、こんな景色です。
We saw a view which is like this.



すずめがとても近くまできます。
The sparrows are coming very close to us.




こんな写真が撮れました。
I got a photograph like this.

0 件のコメント:

コメントを投稿