2017年7月8日土曜日

2017年5月 友人来訪 / Our Friends Visits in May, 2017


2007年、英国からRと一緒に、一時帰国した際、飛行機の中で知り合い、その後友人となった、I 君


出会った当時、学生だった彼も社会人となって、10年経つのだと気づく...。

時が経つのは速いものです....。

I 君 がGW中に訪ねてくれました。

GW中に、M&Dカップルも訪ねて来てくれ、一泊してくれました。

彼らは夏にアメリカへ引っ越し、なかなか会えなくなります....寂しい...。



In 2007, when I went back to Japan with R, we met I Kun in the flight from Britain to Japan, since then we have been friends.

At that time, he was a student, now I realized that he has been working for ten years.

Time goes quickly...

I Kun visited us in Golden Week.

M&D couple visited us in GW, too and they stayed one night.

They are going to U.S.A this summer, it will be difficult to see them.....I feel sad....
左 : I 君のお土産 (中は下の写真
Left : I Kun's Souvenir  (
inside is below)

右: 私が作った海苔巻き
Right : I made Norimaki : Rolled Sushi.


男性で手作りのケーキを作って来てくれたのは、I 君 が初めてです。
しかも、小麦粉でなく、米粉で作ってます。

The first cake brought to us made by a man, I Kun.
Moreover, it was made with rice rather than wheat flour.


甘いものが苦手な私が大きな一切れをぺろりと平らげ、2切れ目も食べました。
美味しかった〜!

I am weak for sweets, although I easily had a big piece
and a second piece, too.
Delicious!


赤ワインとともに
久々に、いろいろなお話ができてよかったです。
時々彼は出張でヘルシンキに行くそう...
今夏、私達も行く予定です。(観光です)


With Red Wine
We hadn't talked for a long time,
so it was good we could chat about many things.
Sometimes he goes to Helsinki for his business.
We are going to visit Helsinki this summer, too. (Sightseeing)


I 君、いろいろありがとう!

楽しい時間でしたよ〜〜!

また来てくださいね。

I Kun, thank you very much for  everything you have done.

That was a great and pleasant time!

Please visit us again!



0 件のコメント:

コメントを投稿