2017年6月12日月曜日

2016年6月19日 ~ 2017年6月 - 水野結実さんの人形 / Yumi Mizuno's Figures, 19th of June 2016 ~ June 2017


私達のちびっこ
2016年3月29日撮影
友人であり、イラストレーターの
水野結実 (ミズノユミ) んのグループ展が
2月に東京でありました。
初日に行き 'キツネワンコちゃん' (右端) を購入。
Rはもっと欲しがっていた (私も欲しかった!)のですが、初日訪問でしたので、
他の方々にも購入のチャンスをと思い、彼の衝動を止めました。

3月の彼女の鎌倉での個展の際に、'ふくろうくん' と 'クロチャン' (左と中)を購入。
しかしRは、キツネワンコちゃんがお気に入りで、
水野さんに無理を言って、'似たものを' と特別オーダーしました。
水野結実んのサイト:

Our Little Darlings 
Photograph 29th of March 2016
Yumi Mizuno, an illustrator, my friend, had a group exhibition in Tokyo, February.
We visited there on the first day and bought a figure (on right).
R wanted to buy more (me,too!) , although it was the first day 
so I would give other people the chance to buy and then I stopped his desire.
I visited her solo exhibition in Kamakura, March 
and bought two characters  (on left and middle).
However, R really fancied the style of the first one, so I asked her a big favour,
 requesting an order for another figure which would be similar to the first one. 
Yumi Mizuno's website :  (only in Japanese)

グループ展は下記 / The Group Exhibition below
❶ 2月20日東京 - Primavera ~ 春のたより展 / Tokyo - Primavera...

個展は下記 / Her Exhibition below
3月25日、水野結実 個展 / Yumi Mizuno Exhibition - 25th of M...


癒される、この可愛さ!

この子達は、現在 (2017年6月) は英国の私達の寝室にいます。
指人形です。

Their loveliness heals me!
Now they are in our bedroom in Britain, June 2017

They are hand puppets.



ありがとうございました!
Thank you very much!
2016年6月19日到着!
箱も素敵ですし、彼女のポストカードには暖かなメッセージが添えられています。

Arriving, 19th of June 2016!
The box is charming and her post-card has warm messages.

ふたり
そして注文は、ひとつでしたのに、カップルを作ってくれました!
Rと私?....こんなにかわゆくない二人ですが、そう、思っておきます()。
男の子がブーケを持っているところに彼女の素敵な配慮を感じます。

The Couple 
Also, I asked for one figure, though actually she made this couple!
They are R and me?... We are not so lovely, like them.... but...
Ok,....I think so. (laugh).
The boy has a bouquet of flowers, I feel her wonderful consideration.


2016年9月 : Rの誕生日のディプレイの中に
The couple are in R's Birthday Display, September 2017  




2016年12月 : クリスマス ディスプレイの中に
The couple are in a Christmas Display, December 2016 






現在は2階の窓辺に - 2017年6月
Now they are beside a window upstairs, June 2017.


カップは違う友人から / A Cup from a different friend

幸せそうなふたり!
The Couple look happy!


0 件のコメント:

コメントを投稿