2016年2月14日日曜日

2015年12月1~26日クリスマス・シーズン / Christmas Season, 1st ~ 26th of December, 2015

クリスマス・オーナメント
毎年、スワロヴスキーの雪の結晶のオーナメントを楽しみにしています。
唯一、私がコレクションしているもの。
驚くことに、20年以上になります。
実は1994年だけ抜けています。
その時は私の人生の大きな転機で、すっかりこのコレクションのことを忘れ、
買い忘れたのでした。
でも、それはそれで、その穴は、毎年年末に自分の人生を
省みる良いきっかけになります。
現在、Rがクリスマスプレゼントとして私に買ってくれます。
どうも、ありがとう!

Christmas Ornament
I always look forward to seeing the next annual SWAROVSKI Snowflake Ornament.
This is only my collection, surprisingly now for over 20 years.
In fact I missed out the 1994 Snowflake, at the time of my big turning point
so that I completely forgot about my collection and I forgot to buy it.
However, it is good that the missing snowflake gives me
 the opportunity to review my life.
Nowadays R buys it for me as a Christmas Present.
Thank you very much! 



今年は、ライト好きのRに新しいおもちゃとしてクリスマスのライトを
プレセントしました。
This year, I presented Christmas lights to R

who loves lights as a Christmas Present.






さんのパン
通常1回、クリスマスパーティを毎年するのですが、
今年はお呼びしたい人々の都合がつかず、2回することになりました。
個展も終わりましたし、ここはがんばってみようかと2回しました。
友人や家族を含む撮影はなるべく控えています。
なので、最初から撮影はしない姿勢でいますし、自分がホストなので、
忙しくて撮影もできません。
どうにか、撮影できた、Sさんの手作りパンだけ、このブログに載せます。

San's Giant Brioche
Normally I have a Christmas Party every year,
although people who I would invite could not all come on the same day, 
so I had two parties this year.
I finished my exhibition so now I decided I would do my best and made two parties.
I would not photograph for my friends and my family as much as I can and 
I was a host and too busy for taking photograph so I could not photograph.
I just managed a photograph for S' handmade bread and I show you it.


いろいろな方々から暖かなカードとプレセントをいただきました。
ありがとうございました。

Many people gave us many cards and presents with warm hearts.
Thank you very much. 

皆さん、ありがとうございました。/ Thank you to Everybody

0 件のコメント:

コメントを投稿