2016年2月14日日曜日

2015年11月28日 - フクサポ / Fukusapo, 28th of November, 2015

年末に近くなり、衣類の整理をしました。

ネットで、"フクサポ"を見つけ、これを利用しました。

不要な衣類を段ボールにつめて、ネットで申し込みをすると、無料でひきとりに来てくれます。
サイト→

It was close to the end year, I cleared out some of my clothes.

I found "Fukusapo" in Internet and I used this system.

I put the clothes into a cardboard box and applied to them and then they picked it up for free.
Their site → in Japanese.
私が出したのはこれです。
I sent this. 
Later they sent me e-mail, below.
I translate it and summarize myself.

" 639 people donated 1,179 boxes  in November 
The old clothes weighed 11074.1 kg 
The clothes raised 137,100 yen 

Totally 933,230 yen was donated to 'Terra Renaissance' 
from all of you.

Introduction Uganda of the support activity ■
For the cooperation of 'Fukusapo', thank you very much.
The group supports the return to normal life of  the child soldiers, 
kidnapped in Uganda and been made to fight.

The eighth class of students completed the first six months term 
of their 18 months training program on 20th of November.
On average they had been kept as soldiers for 14 years.
Now they have finished one third of their program and they are fine.
The photographs (below) show
 their first six month term Completion Ceremony.

Compared to before their faces are bright and now they have friends.
While they had the Ceremony they chatted and danced.

They will continue their training to be independent 
and be fully rehabilitated in society.
We would stay and help them."




後日、メールで下記の知らせが、写真とともに送られて来ました。

"11月度参加者数    639
11月度寄贈箱数    1179箱 
集まった古着重量  11074.1kg
11月度 寄付金額  137,100

寄付金額累計    933,230
集まりました古着はリユース・リサイクルをさせて頂き
寄付金は皆様からの寄付金としてテラ・ルネッサンスへ寄付いたします。

■支援活動のご紹介 ウガンダ■
フクサポへのご協力、誠にありがとうございます。
ウガンダでは、誘拐されて戦わされてきた
元子ども兵への社会復帰支援を行っています。

1120日、8期生の生徒たちが
半年間の最初の学期を終えて、修了式が行われました。
写真はその時の様子です。

平均すると14年間も、神の抵抗軍に拘束されて帰ってきた、
第8期生の元子ど も兵は、みんな、元気に、
訓練の3分の1を終了することができました。
受け入れた当時と比べると、みんな友達もできて、
表情も明るく、の合間中、みんなダンスを踊ったり、
おしゃべりをしていました。
6月から始まった受け入れ、そして新学期ともに、
皆様のご支援のおかげで、無事に終えることができました。
心より御礼申し上げます。

これからあと1年間訓練が続き、
それぞれが自立に向けて、外でお店を出したりしながら、社会復帰に向かっていきます。

未来を切り拓く、その姿に伴走しながら
これからも私どもにできる支援を続けていきます。"

私は、日頃、何もできず、これからも、たいしたことはできません。

そんな私が、ほんの少しだけ上記に関わりました。

もしも、まだ、"フクサポ"を知らない方がいて、不要な衣類をお持ちでしたら、おすすめします。
サイト→

Usually I do not do anything for charity work and will not.

However, I could relate a tiny bit with their work.

If you do not know their support and have clothes you no longer need, I would recommend this support group.
Their site → in Japanese.



0 件のコメント:

コメントを投稿