2014年10月23日木曜日

❶山陰旅行 - 羽田空港 / Sanin Trip - Haneda Airport, 31st of March to 3rd of April, 2014

ホテルの部屋から  
写真右上が羽田空港 : 正式名: 東京国際空港

From Our Hotel Room 
 There is Haneda Airport, top right.
The formal name is Tokyo International Airport.
ずっと、出雲大社に行きたいと思っていました。

私は生まれてこのかた、一度も島根県を訪れたこともなかったのです。

クラブツーリズムの山陰ツアーには、他にも興味深いものが組み込まれていたので、このツアーを利用しました。

クラブツーリズムのツアータイトルは、
"じっくり出雲大社•昇殿祈祷と玉造温泉 天橋立•足立美術館•鳥取砂丘•
水木しげるロード 3日間"
です。長くて、笑っちゃいます!

ツアー出発は4月1日羽田空港で、私達は前日に羽田空港近くのホテルに泊まりました。

今年から羽田空港が再び国際空港として使用開始されます。

2月にRが来日した際は成田空港でしたが、6月に渡英する際は羽田空港からになります。

なので、下見もかねて、羽田のホテルに泊まってみるのも良いかと思いました。

まあ、一番の理由は朝の便が早いからでしたが.....(
宇宙都市のよう.....
It looks like a Space City...
I had wanted to visit Izumo Taisha for a long time.

Izumo Taisha is very popular and important Shinto shrine.

The shrine is in Shimane Prefecture, I had never even been to the prefecture, 
and I really wanted to go there. 

This Club Tourism Tour : "Sanin Trip" included other interesting sights, so I chose this tour. 

The tour began on the first of April, though we stayed in a hotel close to Haneda Airport the night before.

The airport started again as an international airport this year.

When R came to Japan in February, he arrived in Narita International Airport, although when he would have his flight to Britain in June, he could use Haneda Airport.

This was a good chance to have a look at....

Well, in fact, our flight time was very early, this was the real reason. (laugh)

0 件のコメント:

コメントを投稿