2011年5月28日土曜日

❸花のシーズン- 4月12日; 妙本寺/ Flower Seson - Myohonji ;12th April



1) 2ヶ月検診 / A First Medical Examination


今日は2ヶ月検診で、退院後はじめてお医者さんに診てもらいました。

私は順調に回復しています。でもお医者さんから、
"まだ脱臼しやすい危険期間中なので、気をつけて生活をおくるように"
言われました。

まだおしとやかな動きが必要なようです。うー........

検診のあとに理学療法士から軽いマッサージを受け、新しい筋肉運動を教わりました。


A First Medical Examination

Today was my first medical examination, two month after leaving hospital.

I am recovering well. Although a doctor said
"You are still in the dangerous time for dislocation, so please be careful."

I still need to be refined in my movements. Humm.....

After the examination, I had a light massage and guidance in a new exercise for my leg from a physiotherapist.



2) 妙本寺 / Myohonji-Temple

カメラを忘れ、携帯カメラで撮影しましたので写真はあまりよくりません。
I left my camera home, so I took photographs by my mobile phone camera, so the photographs are not good.

A. カイドウ(海棠)の花 / Kaido Flowers

カイドウ(海棠)の花が満開
Kaido in Full Blossom

病院の送り迎えをお隣のNさんに車でしていただきました。

カイドウの花の話題が出て、彼女はカイドウの花で有名だという妙本寺に私とRを連れて行ってくれました。

桜の花のようですが、カイドウです。( 写真上 )

こんなにりっぱになるのですね。

すご〜〜イ!


Nikaido Flowers

Next door N san gave us (me and R) her lift. 

And also there was a topic of Kaido Flower then she took us Myohonji-Temple which is quite popular for Kaido blossom. 

They look like cherry blossom, although they are Nikaido blossom. (See above photograph)

The tree becomes gorgeous like this.

Marvelous!



B. お稚児様 / Ochigo-sama

写真の中の山桜が見えますか?
Can you see mountain cherry blossoms in the photograph?

Nさんから、明日はお稚児さまの行事があるので、柱と綱の準備がしてあると教わりました。そんな行事があることを全く知りませんでした。

妙法寺は幼稚園があり、Nさんのお嬢さん二人とも、通われたそうです。


Ochigo-sama

N san told us that tomorrow, there would have 'Ochigo-sama '.

It is a child festival. 

The children wear simple old period's kimonos and cosmetics, although there are many styles in Japan, so they vary by area.

Myohonji-Temple manage a nursery, which Nsan's daughters went to.

They prepare for the festival in the photograph, there is a pillar with some Japanese letters and a rope.

I haven't known about 'Ochigo-sama'. This time, I learnt a little bit.

こちらは桜です
Here is a cherry blossom

Nさん、
いつもいつも
ありがとうございます。
N san, thank you very much always!

0 件のコメント:

コメントを投稿